۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۶۶۸۸۴
نماینده ولی فقیه در سپاه:

عده ای می خواهند از نام امام خمینی سوء استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کل کشور با اشاره به این که ابوموسی اشعری از نام پیامبر (ص) و سیره ایشان سوء استفاده کرد گفت: امروز نیز عده ای در کشور می خواهند از نام امام خمینی (ره) سوء استفاده کرده و شخصیت ایشان را تحریف کنند، همانطور که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار دادند.
حجت الاسلام سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ در زنجان، با اشاره به حوادث منطقه گفت: آنچه که امروز در عراق و یمن و سوریه و فلسطین و لبنان اتفاق می افتد می توان گفت که از نشانه های قبل از ظهور است چرا که در تاریخ، حوادث منطقه به این گستردگی سابقه نداشته است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که روحانیت باید امروز وارد میدان دفاع از انقلاب اسلامی شود اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام خمینی (ره) و ادامه دهنده آرمان های ایشان خلف صالحی برای آن بزرگوار هستند و در ادامه نیز روحانیت باید وارد میدان شده و ادامه دهنده آن آرمان ها بوده و مانند گذشته نیز باید به گفته رهبر انقلاب با حفظ جوهره گذشته خود پیشتاز باشد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به حوادث صدر اسلام افزود: امروز در فراز و نشیب هایی قرار گرفته ایم که برای فهم آن باید دو دوره گذشته را معیار قرار داده و بر طبق آن ارزیابی هایی انجام دهیم که دوره نخست آن، صدر اسلام و مقارن با زمان رسول گرامی اسلام (ص) است.

 

وی در ادامه با اشاره به دوره دوم مد نظر خود گفت: بعد از پیامبر (ص) به دوره علی (ع) و عصر خلافت ایشان می رسیم که البته دوره و مدت حکومت و خلافت ایشان جدای از خلافت خلفای سه گانه است چرا که باید ولایت امام علی (ع) را با مبنا و خط کش ولایت رسول الله (ص) بسنجیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه خاطر نشان کرد: از نظر معیار و سنجش، ولایتی بودن یک مسجد این است که در زیر پرچم امام علی (ع) حضور داشته باشند چرا که بارها و بارها از سوی پیامبر (ص) بر این امر انتخاب شده بود و همه مردم از این انتخاب آگاهی داشتند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که در زمان امام علی (ع) نیز تعدادی از لفظ تعادل و دیپلماسی استفاده کردند اظهار داشت: اما این وسط در زمان علی (ع) مردمی بودند که با لفظ تعادل و دیپلماسی خواستند با مردم رابطه برقرار کنند که از جمله آنها ابوموسی اشعری بود که شعار اعتدال سر می داد و بیشتر متمایل به سوی طلحه و زبیر بودند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه افزود: ابوموسی اشعری از نام پیامبر (ص) و سیره ایشان سوء استفاده کرد همانطور که عده ای نیز امروز در صدد سوء استفاده از نام امام خمینی (ره) بوده و قصد انحراف شخصیت ایشان را در سر دارند و رهبر معظم انقلاب نیز در روز 14 خرداد امسال نسبت به این امر هشدار دادند.

 

وی در تقسیم دیگری از علمای قبل از انقلاب تأکید کرد: دسته دیگری از علما هستند که اهل نویسنده بودند؛ اما در کتاب های آنها حتی یک کلمه رویکرد مبارزاتی نداشته و حرفی از ظالم و مظلوم به میان نیامده که البته نمی شود آنها را نیز تخطئه کرد و دسته دیگر نیز علما و روحانیون درباری بودند که در اقلیت قرار داشتند.

 

حجت الاسلام سعیدی در ادامه گفت: اما بعد از انقلاب دیگر نباید این تقسیم بندی ها وجود داشته باشد و نمی توان پذیرفت که منبر و مسجدی نسبت به انقلاب و حکومت اسلامی بی تفاوت باشد چرا که بنده معتقدم ضربه ای که جریان معتدل به علی (ع) وارد کرد هیچ کس چنین ضربه ای بر ایشان نزد که جریان ساز آن نیز ابوموسی اشعری بود.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان معاون رییس جمهور در رابطه با مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنده تعجبم این است که وقتی معاون رییس جمهور محترم می فرماید که اگر مجلس معتدلی نداشته باشیم آن مجلس، مجلس نیست؛ این چه سخنی است که ایشان می گویند چرا که ما بین حق و باطل وجه سومی به نام اعتدال نداریم؛ از این رو نماینده مجلس وقتی دید که کسی در برابر رهبری ایستاده، باید انقلابی عمل نماید.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به جریان افراطی منتسب به شیعه افزود: این جریان چند رویکرد در عزاداری ها دارد که اول آن لعن و نفرین، دوم عزاداری بی خاصیت و خنثی و سوم عزاداری خشن و با ابزاری مانند قمه است که این آقایان همان جریان بی طرف با انقلاب هستند که امروز در حال شکل گیری است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی به سی دی های منتشر شده از سوی این طیف گوش می کنیم خودمان به مخالفان حق می دهیم که دشمن شیعه باشند، یعنی خودمان با دستان خودمان وهابی تربیت می کنیم در حالی که می توانیم خیلی بهتر شیعه را معرفی کنیم.

حجت الاسلام سعیدی در پایان با اشاره به فتوائی از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز ما چقدر به فتوای شبه حکم حکومتی رهبر انقلاب که فرمود کالای خارجی که مشابه داخلی دارد نخرید، چقدر عمل می کنیم؟ آیا اصلا به این مقوله از سوی ولی فقیه مطرح شده است فکر می کنیم. /949/پ201/ش

ارسال نظرات