۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۶۶۸۸۶
در آستانه ماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

غبارروبی و عطرافشانی بیش از 90 مسجد در شهرستان اردل

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردل با بیان این که بیش از 90 مسجد در این شهرستان وجود دارد که باید با برنامه ریزی غبارروبی و برای استفاده هر چه بیشتر عموم مردم در ماه مبارک رمضان آماده و مهیا شوند، گفت: به یقین مسجد پایگاهی ارزشمند جهت تعالی و سازندگی جامعه دینی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
سلمان پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، موسی سلمان پور، امام جمعه اردل، پیش از ظهر امروز در نشست شورای سیاستگذاری امور مساجد این شهرستان، با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان، بر ضرورت استفاده از فرصت های باقیمانده از این ماه تأکید کرد و گفت: کسی می تواند ماه رمضان را به خوبی درک کند، که آماده و مهیا قدم در این ماه بگذارد.

 

وی با بیان این مطلب که در ماه مبارک رمضان اعمال عبادی و به ویژه حضور در مساجد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، افزود: حضور در فضای معنوی مسجد دوای دردهای ما است و به همین دلیل خوب است که نمازهای پنج گانه به صورت جماعت در مساجد برپا شود.

 

حجت الاسلام سلمان پور با اظهار نگرانی از وجود عوامل بازدارنده برای حضور مردم در مساجد، تصریح کرد: برگزاری مسابقات جام رمضان پس از افطار و نمایش سریال ها و فیلم های جذاب در ایام برگزاری نمازهای جماعت در مساجد موجب بازداشتن برخی از مؤمنین به فیض نماز جماعت است.

 

وی با توصیه به دست اندکاران و مسؤولان گفت: این تقاضا وجود دارد که زمانبندی و برنامه ریزی مناسبی هم از سوی تربیت بدنی و هم از سوی صدا و سیما صورت بگیرد و این برنامه ها پس از برنامه های مساجد برگزار شود.

 

امام جمعه اردل با اشاره به دهه تکریم مساجد، آماده سازی فضای مساجد این شهرستان را مورد تأکید قرار داد و افزود: از آن جایی که در آستانه ماه رمضان مبلغان دینی به این شهرستان و به ویژه مناطق محروم و روستایی اعزام می شوند و مساجد از حالت نیمه تعطیل خارج می شوند، می طلبد که وضعیت ظاهری مناسبی داشته باشند که بهترین زمان برای غبارروبی و عطرافشانی همین روزهای پایانی ماه شعبان است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که بیش از 90 مسجد در این شهرستان وجود دارد که باید با برنامه ریزی غبارروبی و برای استفاده هر چه بیشتر عموم مردم در ماه مبارک رمضان آماده و مهیا شوند، گفت: به یقین مسجد پایگاهی ارزشمند جهت تعالی و سازندگی جامعه دینی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

رییس شورای سیاستگذاری امور مساجد شهرستان اردل به نقش مساجد در زندگی اجتماعی اشاره کرد و با بیان این که مسجد پایگاه مهمی در جلوگیری از فتنه و آشوب ها است، خاطرنشان کرد: مسجد همواره پایگاهی امن برای امت اسلامی بوده است.

 

این مقام مسؤول مسجد را محل تجلی جامه سالم دانست و یادآور شد: مسجد تنها محلی است که فقیر و غنی، ارباب و رعیت، عام و خاص، رییس و مرئوس، همه بدون تبعیض در کنار یکدیگر و در یک صف قرار می گیرند و هیچکس بر دیگری برتری ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: مسجد مرکز هدایت است و مردم از مسجد هدایت می شوند و در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) در مسجد آیات قرآن و دیگر مسائل دینی را برای بیان تبیین می کرد، از این رو مسجد نه تنها محل عبادت است بلکه مسجد محلی برای هدایت مردم  است.

 

امام جمعه اردل با اشاره به این که بهره گیری از ظرفیت های مساجد جامعه را در مسیر تعالی و رستگاری رهنمون می کند، گفت: حضور در مساجد و بهره گیری از پتانسیل های موجود در آن به عنوان امری ارزنده است که باید در مسیر جذب آحاد مردم و جوانان در این مکان مقدس و معنوی تلاش شود./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات