۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۶۶۸۹۶
آیت‌الله نوری همدانی:

مقابله با بدحجابی باید از داخل دولت شروع شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت مسأله حجاب در جامعه، گفت: ما معتقدیم مقابله با بد حجابی باید از داخل دولت شروع شود و بعد از آن مراکزی که با دولت ارتباط دارند باید پیگیر این مسأله شوند تا بتوانند این معضل اجتماعی را به نحو احسن حل کنند.
حضرت آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا٬ حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور که ظهر امروز برگزار شد با اشاره به این‌که نیروی انتظامی در ابعاد مختلفی در کشور تأثیرگذار است، گفت: قوای انتظامی در بعدهای مختلف در کشور تأثیر گذار بوده و با قدرت در همه مسأله‌ها گام برداشته است.

 

وی با بیان این‌که کار نیروی انتظامی عبادت است، ابراز داشت: هر قدم و هر نفسی که در راه مسیر امنیت مردم با رضای خداوند متعال برداشته شود عبادت است.

این مرجع تقلید در ادامه افزود: امنیت بستر همه کارها است و در جامعه‌ای که امنیت نباشد هیچ کاری صورت نمی‌گیرد و امروزه مشاهده می‌کنیم که کشور ما در منطقه و در کل دنیا از امنیت بالایی برخوردار است و این نشانه شایستگی نیروی انتظامی است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به این‌که باید فضای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود داشته باشد، اظهار داشت: این یکی از وظایف نیروی انتضامی است که با برخورد مناسب فضایی را در جامعه برقرار کند که همه بتوانند به راحتی امر به معروف و نهی از منکر کنند.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به ضرورت مسأله حجاب در جامعه، تصریح کرد: حل شدن مسأله حجاب نباید این مقدار طولانی می‌شد؛ چرا که مردم خون و شهید داده‌اند و انتظار دارند که کشور ما کشوری اسلامی و زنان آن با حجاب باشند ولی متأسفانه از این مسأله خیلی دور شده‌ایم.

وی با بیان این‌که نباید عفاف و حجاب را با هم مخلوط کرد، افزود: ما در زمینه عفاف بانوان در جامعه مشکل نداریم و این هیچ ربطی به بد حجابی ندارد٬ چرا که خیلی از بانوان حجاب مناسبی ندارند ولی عفیفه هستند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر این‌که بد حجابی در جامعه خیلی زیاد شده است، گفت: علت افزایش بدحجابی در جامعه این بود که برخی از افراد صحبت‌های منفی کردند و برخی هم آن را به گردن دولت انداختند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم مقابله با بد حجابی باید از داخل خود دولت شروع شود و بعد از آن مراکزی که با دولت ارتباط دارند باید پیگیر این مسأله شوند تا بتوانند این معضل اجتماعی را به نحو احسن حل کنند.

این مرجع تقلید در پایان با تأکید بر این‌که صدا و سیما در افزایش بد حجابی در جامعه نقش داشته است، خاطرنشان کرد: پخش برخی از فیلم‌های نامناسب از سوی صدا و سیما تأثیر زیادی بر افزایش بدحجابی در جامعه داشته است و این مسأله سبب نگرانی علما شده است./922/پ202/ج


ارسال نظرات