۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۶۶۹۰۸

همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ در زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ روحانیان و مبلغان استان زنجان با عنوان «طلایه داران تبلیغ» صبح امروز در زنجان و با حضور امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور برگزار شد.
همايش روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید مجتبی حسینی، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی زنجان، امروز در همایش بزرگ «طلایه داران تبلیغ» با اشاره به دوران مدیریتی امام علی(ع) گفت: بزرگ ترین افتخار شیعه اسناد مدیریتی امام علی(ع) است و وقتی بنده بررسی می کردم در متون مدیریی ایشان، این امام همام نزدیک به 37 ابداع و اختراع در حکومت خود داشته است که از جمله آن می توان به ایجاد ثبت احوال، ضرب سکه و راه اندازی دادگستری اشاره کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به دیگر اسناد مدیریتی زمان حکومت امام علی (ع) بعد از خلفای سه گانه تصریح کرد: امام علی (ع) کسی است که در دوران مدیریت و حکومت خود حتی اسناد حمایت از حقوق حیوانات و قوانینی برای این کار وضع و اجرایی کرده است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به قوانین کشاورزی وضع شده در زمان حکومت علوی اظهار داشت: امام علی (ع) در امر کشاورزی نیز بسیار حرفه ای و اخلاقی عمل کرده است به طوری که اگر قوانین وضع شده در حکومت عدل علوی را از نظر بگذرانید، قوانینی مانند عدم فشار به کشاورزان برای گرفتن خراج و مالیات را که یکی از آنها است و در راستای تقویت کشاورزی وضع شده است؛ خواهید دید.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به تأکید ائمه (ع) بر صرفه جویی در مصرف به ویژه مصرف آب خاطرنشان کرد: اگر ما شیعیان به فرموده های بزرگان دین خود عمل کنیم؛ قطعا با بحران آب امروز مواجه نمی شدیم چرا که در روایات این بزرگواران به صورت متواتر در مورد آب تأکید شده و حتی در زمان جنگ نیز پیامبر(ص) می فرمود که آب های دشمن را آلوده نکنید.

 

وی در ادامه با اشاره به مصرف بسیار زیاد آب در تولید گندم و تهیه نان از آن افزود: چرا اسلام اعلام می کند که اسراف حرام است؟ چون تمامی خلائق در کار هستند تا انسان نانی به دست آورد که در این مورد اگر یک کیسه نان خشک را دور ریز کنید مانند این است که 5 بشکه آب بیرون ریخته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی زنجان در پایان با اشاره به برخی از اقدامات این مرکز در راستای احیای منابع طبیعی تأکید کرد: ما در روستاهایی که مشکل منابع طبیعی در آن وجود داشت از پتانسیل علما و روحانیان در آنجا استفاده کرده و با تشکیل کارگروه انفال برای رفع و حل این جریان اقدام کردیم./949/پ202/ب4

ارسال نظرات