۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۶۶۹۴۳
شهردار تهران:

گسترش تعلیم و تکریم در جامعه امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ شهردار تهران با بیان اینکه فقر و تکاثر نباید در جامعه وجود داشته باشد، گفت: جامعه‌ای که این دو نقطه منفی در آن وجود داشته باشد اسلامی نخواهد بود و نیاز است تعلیم و تکریم در جامعه گسترش پیدا کند.
قاليباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در همایش ائمه جماعات تهران که صبح امروز در فرهنگسرای بهمن برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ و باور‌های تشیع پس از 1400 سال مبارزه به برکت وجود امام(ره) و شهدا به نتیجه رسیده است، گفت: این نظام یک نعمت بزرگ الهی است.

 

وی افزود: ما پس از انقلاب تلاش کردیم دین و تبلیغ آن را در ساختار نظام بیاوریم و البته این کار صحیح نبوده است، این موضوع به آن معنا نیست که ارکان حکومت دین نداشته باشد، بلکه اگر فکر کنیم این‌گونه می توانیم مردم را دین مدار کنیم اشتباه کرده‌ایم.

 

شهردار تهران در ادامه تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که در جامعه نباید وجود داشته باشد فقر و تکاثر است، جامعه‌ای که این دو نقطه منفی در آن وجود داشته باشد اسلامی نخواهد بود و در مقابل تعلیم و تکریم باید در جامعه وجود داشته باشد.

 

وی افزود: باید احسان را در جامعه افزایش دهیم، به ‌طور مثال از خانواده‌های ثروتمند بخواهیم تا به خانواده های فقیر کمک کنند، در این راستا شهرداری تلاش می‌کند تا در تهران فردی گرسنه نخوابد و باید توجه شود آن افرادی که در خیابان ها گدایی می‌کنند گاهی 5 تا 6 میلیون تومان در ماه درآمد دارند.

 

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام صادق زاده رییس مرکز  فعالیت های دینی شهرداری تهران، گفت: شهرداری تهران در مدیریت شهری خود بنا دارد به مساجد خدمات ارائه دهند.


وی افزود: در سال گذشته بیش از 52 میلیارد تومان به مساجد کمک شده است، در جهت ساخت مساجد 360 میلیارد تومان اختصاص یافته که شهرداری بستر ساخت 400 مسجد را در شهر تهران مهیا ساخته است، بنابراین شهرداری زمین را در اختیار مردم گذاشته و مردم مساجد را می‌سازند، در سال گذشته بودجه تمامی مراکز شهرداری تقلیل پیدا کرد ولی بنابر دستور شهردار اعتبار مساجد کاهش پیدا نکرد.811/پ202/ح

ارسال نظرات