۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۶۶۹۵۰
آیت الله نمازی:

خوش خلقی و انفاق سبب نجات از آتش جهنم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یکی از دستاوردها و آثار ایمان و تقوا توجه کامل به نیازمندان جامعه در طول سال و به ویژه در ماه مبارک رمضان است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، ظهر امروز در جمع مردم کاشان گفت: خدای سبحان در سوره مبارکه مدثر آیات 38 تا 44 می فرماید، سرنوشت هر انسانی در قیامت در گرو اعمال و رفتار خودش است، اگر انسان عملکرد خوبی در دنیا داشته باشد در آخرت جایگاه خوبی به او داده می شود در غیر این صورت گرفتار است.

 

وی افزود: گرفتاری هر انسانی در قیامت در گرو عملکرد، کارها و اعمال خودش است، مگر کسانی که اصحاب یمنی هستند، یعنی انسان های موحد، پارسا و پاک و با تقوا، انسان های با تقوا در بهشت در کنار یکدیگر جلسات مذاکره و گفتمان دارند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که، اهل بهشت در بهشت حلقه به حلقه در گرداگرد یکدیگر نشسته اند و از یکدیگر پرسش و پاسخ می کنند یادآور شد: یکی از سؤال های اهل بهشت از اهل جهنم گناهکاران و خطاکاران این است که چرا شما جهنمی شدید، آنها جواب می دهند ما در دنیا اهل نماز و اطعام به نیازمندان و فقرا نبودیم و این موضوع سبب شده تا جهنمی شویم.

 

وی با اشاره به این که در آیات 11 تا 16 سوره مبارکه بلد خداوند می فرماید، انسان های متخلف نمی توانند از گردنه های دشوار و سخت عبور کنند افزود: منظور گردنه سخت جهاد با مال است که برای ثروت مندان هزینه کردن در راه خدا و نیازمندان سخت و دشوار است و نمی توانند از ثروت خود بگذرند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گردنه های جهاد اکبر را سخت و دشوار خواند و یادآور شد: یکی از کارهای مجاهدان در راه آزاد سازی بندگان، اطعام در هنگام سختی، قحطی، کمبودها، تحریم ها، روزهای دشوار ، روز های قحطی، روزهای گرسنگی، اطعام ایتام به ویژه نزدیکان و ارحام و یا فقرایی‌که وضعیت دشوار و سختی دارند.

 

خوش خلقی و انفاق سبب نجات از آتش جهنم است

آیت الله نمازی گفت: امیرمومنان می فرماید، یک روز بعد از یکی از جنگ های سپاه اسلام با جبهه کفر، سربازان اسلام هفت نفر از سربازان جبهه کفر که تعداد زیادی از مسلمانان را کشته بودند دستگیر کردند و آوردند خدمت پیامبر، پیامبر دستور داد آنها مجازات کنند، بلافاصله جبرئیل نازل شد عرض کرد یا رسول الله خداوند پیام داده شش نفر از آنها را مجازات کنید و یک نفر از آنها را آزاد کنید.

 

وی افزود: پیامبر گفت، علت چیست، جبرئیل گفت، هرچند این فرد هم کافر است و در لشکر کفار بوده، اما انسان خوش اخلاق و دست و دل باز و در مسلک خودش اهل انفاق و امساک است و به فقرا رسیدگی می کند، از پیامبر سؤال کرد چرا مرا مجازات نکردی، پیامبر گفت، خدای سبحان به من خبر داد تو انسانی خوش خلق و دست و دل باز و کریم و اهل احسان و اطعام هستی، بنابراین وقتی این کافر وقتی متوجه شد در اسلام برای اخلاق حسنه و دست و دل بازی و اطعام به انسان ها این همه ارزش قائل است اسلام آورد و مسلمان شد.

 

آیت الله نمازی گفت: احسان، خوش خویی، خوش اخلاقی، کرامت نفس و بذل و احسان به ویژه اطعام نیازمندان در نزد خدای سبحان بسیار محبوب است و این مقامات و این فرصت را در همه سال به ویژه در ماه مبارک رمضان قدرشناسی کنید و از دست ندهید./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات