۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۶۶۹۵۶
با سخنرانی آیت‌الله مجتهد شبستری؛

همایش طلایه داران تبلیغ در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در تبریز برگزار می‌شود.
سالن اجتماعات مصلاي تبريز

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: طبق روال هر سال در آستانه ماه مبارک رمضان، همایش طلایه داران تبلیغ با حضور روحانیان و مبلغان حوزوی سراسر استان در تبریز برگزار می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: همایش طلایه داران تبلیغ دوشنبه هفته جاری 25 خرداد با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و با شرکت بیش از هزار نفر از روحانیان، فضلا، علما و مبلغان حوزوی استان در جهت توجیه برای حضور موفق تبلیغی در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که همایش طلایه‌داران تبلیغ در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد، تصریح کرد: سال گذشته همزمان با ماه ضیافت الهی 1400 روحانی و مبلغ حوزوی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی اعزام شدند.


وی با بیان این‌که تعدادی از روحانیان امسال جهت تبلیغ اعزامی از حوزه علمیه قم هستند، خاطرنشان کرد: آن تعداد روحانی غیربومی نیز در اصل بومی محسوب می شوند، چراکه جزء طلاب و روحانیانی هستند که برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم هجرت کرده اند و آنجا ساکن شده اند.


حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که محوریت موضوعات تبلیغی روحانیان اعزامی استان بحث‌های قرآنی و تبیین احکام دینی خواهد بود، ادامه داد: برپایی جلسات تفسیر قرآن، بهره‌مندی از منابع قرآنی و تبیین آیات و روایات وارده مرتبط با ماه مبارک رمضان از مهم‌ترین رسالت روحانیان اعزامی خواهد بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود غبارروبی مساجد در دهه آخر ماه شعبان را از ویژه برنامه های اصلی این اداره کل در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دانست و افزود: غبارروبی مساجد جهت استقبال از ماه مبارک رمضان در تمام مساجد شهر به همت انجمن های اسلامی شروع شده است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزاری کرسی تلاوت جزء خوانی قرآن کریم، سخنرانی پس از نمازهای ظهر و عصر و همچنین مغرب و عشاء در ماجد محوری و برگزاری جلسات تفسیر قرآن را از جمله برنامه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: نشست هم‌اندیش با حضور مداحان پیشکسوت و اعضای کانون مداحان اهل بیت نیز سه شنبه 26 خرداد برگزار می شود./854/ت302/ب4

ارسال نظرات