۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۶۶۹۷۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همایش «مدافعان حریم امام خمینی» با حضور سعید جلیلی در تبریز و صدور مجوز انتشار 1300 عنوان کتاب در استان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سه شنبه هفته جاری (26خرداد) برای سخنرانی در همایش «مدافعان حریم امام خمینی(ره)» به تبریز سفر می کند. این همایش عصر روز سه شنبه از ساعت 17:30 دقیقه در مسجد شعبان واقع در ورودی تربیت برگزار می شود.


گفتنی است، همایش مدافعان حریم امام خمینی(ره) به همت بسیج دانشجویی برگزار می شود و شرکت برای عموم در این همایش آزاد است. جلیلی علاوه بر حضور و سخنرانی در این همایش، در برنامه های دیگری نیز حضور خواهند یافت.


1300 عنوان کتاب در آذربایجان‌شرقی مجوز چاپ گرفت


علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در سال گذشته یک هزار و 300 عنوان کتاب در آذربایجان شرقی مجوز چاپ گرفته است، گفت: در حال حاضر 220 موسسه انتشاراتی در استان آذربایجان‌شرقی مشغول فعالیت هستند.


وی همچنین از فعالیت 220 مؤسسه انتشاراتی در استان خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و 300 عنوان کتاب در آذربایجان شرقی مجوز چاپ گرفته است. این استان با انتشار 10 روزنامه در کشور، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بنابراین از مهم ترین استان های کشور در مصرف کاغذ محسوب می‌شود.


امام خمینی تعریفی جدید از اسلام ارائه کرد


حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جمع کارکنان و کارگران شرکت چرخشگر تبریز در خصوص ویژگی های امام خمینی(ره) گفت: دشمنان بعد از ارتحال امام راحل(ره) آماده بودند تا خون شهدا پایمال شود ولی به برکات وجود رهبر فرزانه انقلاب و آگاهی مردم چنین اتفاقی نیفتاد.


وی با اشاره به وصیت نامه معمار کبیر انقلاب اسلامی که در آن برای همه اقشار توصیه ها و رهنمودهایی وجود دارد، افزود: در وصیت نامه امام(ره) حتی امروز هم تازگی و محوریت خود را حفظ کرده  و خط امام راحل راه پیامبر است و ولایت فقیه که امام راحل تعریف کرد، تعریف جدید از اسلام بود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی را در مقابل اسلام آمریکایی و لندنی زمانی مطرح کرد که دشمنان برای دوری آزادی خواهان و اسلام طلبان از ارایه دین واقعی، به دنبال انجام کارهای مشمئز کننده بودند.


وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) کل معادلات سیاسی دنیا را برهم زد، اظهارداشت: هر کسی ولایت فقیه را قبول نکند، اسلام را رد کرده است چرا که خط امام  و ولایت فقیه اصل طریقت پیامبر اعظم (ص) در مبارزه جور و استکبار است و امام خمینی در 15 خرداد 42 در روز عاشورا موضوع کاپیتولاسیون را که به منزله ذلت و خواری برای مردم ایران بود، زیر سؤال برد.


حجت‌الاسلام عظیمی افزود: اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی‌ است همانگونه که در طول تاریخ جبهه حق و باطل در مقابل هم قرار گرفته اند و برخلاف مارکسیست، در دیدگاه اسلام نهایت تاریخ پیروز واقعی کاملاً‌ مشخص و در نهایت حق پیروز است و پیروزی اسلام در روزی ظهور خواهد کرد که دین از عدل و داد، امنیت اخلاقی، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی به واسطه ظهور منجی عالم بشریت لبریز خواهد شد./853/پ203/ب4

ارسال نظرات