۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۷
کد خبر: ۲۶۷۱۰۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبرداد؛

اجرای 510 عنوان برنامه در قالب طرح‌های «ضیافت الهی» و «نشاط معنوی» در استان سمنان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ‌42 عنوان برنامه در طرح ضیافت الهی و 90 برنامه در قالب طرح نشاط معنوی در مناطق مختلف استان سمنان برگزار می‌شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات این اداره ‌کل که با محوریت اجرای طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف اجرایی استان سمنان همه ساله با آغاز ایام تابستان به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌های متعددی تهیه و تدارک می‌بینند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه استان امسال نیز همچون سال‌های گذشته در صدد اجرای دو طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در ایام تعطیلات تابستانی و ماه مبارک رمضان با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی است،‌ خاطرنشان کرد: معرفی بهتر بقاع متبرکه،‌ بهینه‌سازی اوقات فرافت جوانان و نوجوانان، تقویت باورها و بنیه‌های دینی و اعتقادی و ارزش‌های اسلامی و سوق دادن جوانان به سوی فعالیت‌های قرآنی از جمله مهم ترین اهداف این طرح‌ها در جوار بقاع متبرکه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به آغاز ثبت نام‌ها از 10 خرداد تا 26 خرداد ماه جهت حضور در طرح نشاط معنوی گفت: این طرح از 27 خردادماه آغاز و تا 15 مرداد ماه به مدت 50 روز در رده‌های سنی 7 تا 18 سال در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، ‌راهنمایی و دبیرستان به صورت تفکیکی و مجزا برگزار می‌شود.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین واحدی با بیان اینکه در طرح نشاط معنوی علاوه بر بهره‌گیری از مبلغان اعزامی با توجه به هماهنگی‌های قبلی با حوزه‌های علمیه از ظرفیت دانشجویان دانشگاه‌های علوم قرآنی استان نیز استفاده می‌شود، تصریح کرد: سعی شده است در این طرح مربیان متخصص و متعهد در رشته‌های مختلف هنری و ورزشی نیز بکارگیری شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن کریم در این استان اضافه کرد: در طرح حفظ قرآن نیز اولویت بهره‌گیری با مربیانی است که دوره آموزشی خود را در قم گذرانده‌اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه تعداد 20 بقعه متبرکه به اجرای طرح نشاط معنوی در استان سمنان اختصاص یافته است، گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح به صورت هفتگی و به شکل جداگانه با توجه به اقتضائات زمانی و موقعیت جغرافیایی بقعه‌های متبرکه برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی افزود: برگزاری محافل انس با شهدا، صحیح خوانی قرآن برای دانش‌آموزانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، غبارروبی مساجد، ‌روایتگری دفاع مقدس، برگزاری اردوهای تفریحی و آزمون نهایی در پایان اجرای طرح به منظور تشویق و تجلیل از مربیان و دانش‌آموزان برتر از جمله برنامه‌هایی است که در طرح نشاط معنوی اجرا می‌شود.

 

وی در ادامه در خصوص اجرای طرح ضیافت الهی در استان سمنان با آغاز ماه مبارک رمضان گفت: 40 بقعه متبرکه در سطح استان سمنان برای برگزاری این طرح با هدف استفاده از ظرفیت معنوی ماه ضیافت الهی، استفاده از توانمندی‌های بقاع و تبدیل آنها به قطب فرهنگی، تقویت باورهای اعتقادی، ایجاد فضای معنوی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به برنامه‌های اجرایی تدوین شده در طرح ضیافت الهی اشاره کرد و افزود:‌ برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی از کشور مصر، آیین عزاداری مولای متقیان حضرت علی(ع)، برگزاری وی‍ژه برنامه سفره‌های افطاری ساده، اقامه نماز جماعت در جوار بقاع متبرکه، برپایی مجالس سخنرانی و بیان احکام شرعی، برگزاری مراسم ادعیه همچون دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی از جمله عناوین برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

 

حجت‌الاسلام واحدی با اشاره به برپایی 9 خیمه‌ معرفت در استان سمنان گفت: در این طرح نیز غرفه‌های متعددی از جمله غرفه پاسخگویی به شبهات شرعی، مشاوره با حضور روحانیان متخصص،‌ گفتمان دینی،‌ مشاوره وقف جدید، تصحیح قرائت صحیح و قرآن بخوان جایزه بگیر دایر خواهد شد./977/پ203/ب4

ارسال نظرات