۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۶۷۱۱۹
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا:

مؤسسه تنظیم و نشر باید در خط مقدم مقابله با تحریف امام باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر این که مؤسسه تنظیم نشر و حفظ آثار امام خمینی (ره) باید در خط مقدم مقابله با تحریف امام باشد، گفت: این مؤسسه در صف مقدم حراست از مکتب امام خمینی (ره) است و با تبیین مکتب ایشان باید از انحرافات جلوگیری کند.
حجت الاسلام حسين جوشقانيان
حجت الاسلام حسین جوشقانیان عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ با اشاره به هشدار جدی رهبر معظم انقلاب درباره تحریف امام خمینی (ره) اظهار داشت: ریشه و اساس تحریف شخصیت امام خمینی (ره) این است که هر کس دیدگاه امام راحل (ره) را با سلیقه خود تعبیر می‌نند و مطالبی را به امام نسبت می‌دهند که برای عامه مردم و خواص قابل پذیرش نیست.
حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: تنها کسی که می‌تواند شخصیت امام خمینی (ره) را تبیین کند مقام معظم رهبری است؛ ایشان فرمودند که سخنرانی‌ها و نوشته‌های امام خمینی (ره) نشان دهنده شخصیت ایشان است؛ کسانی که در راه امام بوده‌اند٬ مطالبی را به نفع خودشان نقل می‌کنند و دشمنان خارجی از آن‌ها بهره‌برداری می‌کنند؛ این راهی است که منجر به تضعیف و تحریف شخصیت امام خمینی (ره) می‌شود.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی (ره) اشاره و تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب هشدار و تلنگر جدی است؛ چرا کار باید به جایی برسد که آقا خودشان به میدان بیایند و بگویند که شخصیت امام مورد تحریف قرار گرفته است؛ پس شاگردان امام چه زمانی می‌خواهند به میدان بیایند.
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز داشت: کسانی که می‌توانند باید وارد میدان شوند و از مطالب عمومی دیدارها و بیانات امام خمینی (ره) در جهت اثبات و تبیین شخصیت حقیقی ایشان استفاده کنند؛ کار به جایی رسیده که کسی که شاهدی ندارد خاطره‌ای را از حضرت امام (ره) ذکر می‌کند و می‌گوید هیچ کس دیگری غیر از من نبوده است؛ در چنین مواقعی شخصیت‌های اثر گذار نباید در کشور ساکت باشند.
حجت الاسلام جوشقانیان خاطر نشان کرد: مؤسسه تنظیم نشر و حفظ آثار امام خمینی (ره) یا نباید مدعی این جایگاه باشد یا باید تمام و کمال از اندیشه و مکتب امام خمینی (ره) صیانت کند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که این خیانت بزرگی است که ما مکتب امام را تغییر دهیم؛ این‌ها به خاطر نزدیکی با افرادی که این خاطرات را بیان می‌کنند ساکت هستند.
وی ادامه داد: حال اگر در گوشه کنار کسی چیزی بگوید، وظیفه اصلی مؤسسه تنظیم و نشر و حفظ آثار امام خمینی (ره) صیانت از ارزش‌های امام است و به همین دلیل در صف مقدم این جبهه قرار دارد.
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا درباره لزوم استقلال کشور و انتقاد جدی رهبر معظم انقلاب از عده ای که برای نفی این ارزش والا و مهم با بهانه های مختلف تئوری سازی می کنند، گفت: در این خصوص باید به اصول انقلاب اسلامی و فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مراجعه کنیم؛ کشور ما باید دارای استقلال بوده و مستقل از دیگران به حیات خود ادامه دهد لیکن ارتباط با سایر کشورها در عرصه‌های بین المللی تا جایی که مشکلی برای کشور به وجود نیاورد مانعی ندارد.
حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: ارتباط ما با جامعه جهانی باید با حفظ انقلاب یعنی آرمان امام خمینی (ره) و توسعه کشور همراه باشد؛ کشور ما برای خود خطوطی دارد که هضم شدن در دل سلطه جهانی باعث از بین رفتن آن خطوط و استقلال کشور خواهد شد. استقلال یعنی روی پای خود بایستیم نه اینکه دور خود چیزی بکشیم٬ اما مکتب امام خمینی (ره) و مبانی انقلاب را نباید فراموش کنیم.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز ظالمان و گرگ هایی هستند که منابع جهان را برای خود می‌دانند و از روابط خود با دیگران به دنبال منفعت‌هایی بیش از حقوقشان هستند؛ جمهوری اسلامی چطور می‌تواند با این‌ها کنار بیایید؛ این شخصیت‌های حقوقی کسانی هستند که می‌خواهند تمام جهان را به دنبال بمب اتم بگردند در حالی که خودشان سابقه درندگی و استفاده از بمب اتم دارند و کماکان در افغانستان٬ سوریه و پاکستان جنایت می‌کنند.
عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: استقلال به این است که ما زیاده خواهی و باج خواهی این‌ها را نپذیریم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ما منزوی نیستیم؛ صرف اینکه چند ابرقدرت دور هم نشستند نباید بگوییم که در انزوا هستیم و باید با آن‌ها ارتباط بگیریم؛ در همایش کنفرانس غیر متعهدها جمهوری اسلامی ایران میزبانی خوبی از شخصیت‌های مختلف بین المللی انجام داد و این نشان دهنده جایگاه ایران در جهان است./836/ت302/ج
ارسال نظرات