۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۶۷۱۳۲
فولادگر در جمع خبرنگاران:

گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی بزودی در صحن مجلس قرائت می‌شود/ دولت بیش از اندازه به نتیجه مذاکرات دلخوش است

خبرگزاری رسا - رییس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت : دولت بیش از اندازه به نتیجه مذاکرات هسته ای دلخوش است و زمانی که برخی از دولتی ها بارها گفته اند که اینطور نیست که اگر بتوانیم توافق کنیم، مشکلات کشور یک شبه برطرف خواهد شد، چرا همه کشور را در انتظار نگه داشته ایم.
حميدرضافولادگر

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری کمیسیون ویژه تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل 44 که به موضوع تشریح اقدامات انجام گرفته با رویکرد قانون رفع موانع تولید برگزار شد، با بیان اینکه مجلس هشتم بیشتر به نقد اجراسی سیاست های اصل 44 در دولت قبل پرداخت، اظهار کرد: دولت قبل اجرای اصل 44 را در واگذاری به شبهه دولتی‌ها خلاصه کرده بود و در این راستا مجلس نقدهایی در اجرای این سیاست ها داشت.

وی با بیان اینکه  به مرور متوجه شدیم که مهم‌تر از نقد عملکرد دولت قبل در این زمینه، بهبود فضای کسب و کار است، تصریح کرد: بنابراین نمایندگان بحث های کارشناسی بسیار زیادی انجام دادند و در این راستا قانون بهبود فضای کسب و کار را در مجلس تصویب کردیم.

فولادگر با اشاره به دومین سالگرد انتخاب دولت یازدهم، افزود:آقای روحانی  در وعده‌های انتخاباتی خود قول اجرای قانون بهبود کسب و کار را داده است و ما انتظار بیشتری از دولتی که این مهم را در شعارهای تبلیغاتی خود استفاده کرده است داشتیم هرچند که در برخی از استان‌ها اجرای آن آغاز شده اما دربیشتر نقاط کشور نیز هنوز آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه طبق رتبه بندی بانک جهانی  رتبه ایران از نظر فضای کسب و کار جایگاه 153 بوده است که با توجه به اصلاح گزارش ها و انجام بحث های کارشناسی در این راستا این رتبه در سال 2015 رتبه ایران 22 رتبه ارتقا یافته است.

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی با اشاره به قرائت گزارش این کمیسیون در هفته‌های آینده در صحن علنی مجلس، بیان کرد: مقررات‌زدایی یکی از مهمترین عامل های ارتقای رتبه ایران در شاخص فضای کسب و کار است و در این راستا کمترشاهد  چنین همکاری خوبی میان قوا سه‌گانه درباره موضوع خاصی بودیم.

وی  با ابراز امیدواری نسبت به اجرای هرچه زودتر قانون فضای کسب و کار گفت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب رفع قوانین زاید را به مجلس توصیه کردند و آن را خط مشی خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به تشکیل شورایی مرکب از معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس قوه قضاییه و نایب‌رئیس مجلس جهت هماهنگی بیشتر میان قوا برای اجرای این قانون بیان داشت: این سه نفر کارگروهی برای تنقیه قوانین در این راستا تشکیل دادند.

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  دولت بیش از اندازه به نتیجه مذاکرات هسته ای دلخوش است، تصریح کرد: برخی از دولتی ها بارها گفته اند که اینطور نیست که اگر بتوانیم توافق کنیم، مشکلات کشور یک شبه برطرف خواهد شد، حال اگر این موضوع را قبول داریم چرا همه کشور را در انتظار نگه داشته ایم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حمایت از تولید ملی، افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در مسائل دفاعی از اقتدار کامل برخوردار است و در مذاکرات زمانیکه بحث های دفاعی مطرح می شود با قدرت سر میز مذاکره می نشیند ولی زمانی که حرف تحریم ها به میان می آید نمی تواند با آن اقتدار لازم پای میز مذاکرات بنشیند.

فولادگر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تقویت تولید ملی گفت: بر فرض توافق هسته‌ای و ورود ما به بازار جهانی رقابت در این عرصه حرف اول را می‌زند و چه مذاکرات به نتیجه برسد یا نه ما باید در راستای تقویت تولید داخلی و رفع رکود بکوشیم./858/پ202/ج

ارسال نظرات