۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۶۷۱۳۳
کارشناس مذهبی تبیین کرد؛

8 فریب شیطان از دیدگاه قرآن

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با تبیین هشت فریب شیطان از دیدگاه قرآن، گفت: لازمه کار شاگردان مکتب قرآن برای مبارزه با دشمن کسب بصیرت و آشنا بودن با حقایق قرآن و زندگی نورانی اهل بیت است.
سيد رضا واجدي

سید رضا واجدی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان با اشاره به این که داستان شیطان و شیوه فریب او که تکرار آن را امروز در برنامه‌های شیطان بزرگ مشاهده می‌کنیم نمونه اول فریب شیطان است، یادآور شد: شیطان در ابتدای خلقت حضرت آدم(ع) برای اغوای او و همسرش حضرت حوا، خود را خیرخواه آنها معرفی کرد و سوگند یاد کرد که من خیرخواه شما هستم و قصد دارم شما را به شجره خلد معرفی کنم و بدین‌وسیله شجره ممنوعه را شجره خلد معرفی کرد.

 

وی افزود: این فریب از ابتدای خلقت، از سوی شیطان مطرح بوده است و امروز شیاطین بزرگ با همین خدعه وارد شده و خود را خیرخواه مردم دنیا نشان داده و به اصطلاح می‌خواهند درخت جاودانگی را به مردم معرفی کنند، از این رو گوش عالم را با این خدعه پر کرده که نظام اسلامی قصد ساخت بمب اتم دارد و ما می خواهیم برای نجات مردم دنیا، ایران را از این تصمیم باز داریم.

 

واجدی با اشاره به این‌که، هیچ شکی نیست که دروغ‌گویان عالم با لباس راست‌گویی و با لباس احرام، به کتمان حقایق می پردازند و جمعی را مدت زمانی با این نیرنگ  می‌فریبند، گفت: چنانچه رییس رژیم صهیونیستی درکنگره آمریکا همچون شیطان ملعون سخن می گوید و فرزندان پلیدش که دعوی قانون‌گذاری برای رهبری جهان را دارند، این انسان قاتل را که خون هزاران کودک فلسطینی را به زمین ریخته است تشویق می کنند تا این شیطان را در لباس خیرخواهی معرفی کنند، اما مطمئن باشید شاگردان مکتب قرآن به برکت هدایت های قرآن، دستان آلوده شیاطین بزرگ را خوانده و فریب این وسوسه ها را نخواهند خورد.

 

شاگردان مکتب قرآن با سوره بروج و جنایات یهود در تشکیل کوره های آتش سوزی آشنا هستند

واجدی در ادامه با اشاره به نمونه دوم فریب شیطان گفت: شاگردان مکتب قرآن با سوره بروج و جنایات یهود در تشکیل کوره‌های آتش سوزی آشنا هستند که چگونه مؤمنان از مسیحیان را دسته دسته وارد آتش می کردند و خود نیز به تماشای سوختن آنها می‌نشستند، از این رو آنها امروز فرزندان ناخلف آنها به تأسیس گروه کثیف داعش اقدام می‌کنند تا پستی خود را به همه دنیا نشان دهند و ثابت کنند که یهود از آن زمان تاکنون ذره ای در انسانیت پیش نرفته است.  

 

کسانی که گزینه جنگ را روی میز جابجا می‌کنند، نمی دانند امت ما گزینه مکتب شهادت طلبی و شهامت ابی عبدالله(ع) را دارد

این کارشناس مذهبی در ادامه به نمونه سوم فریب شیطان از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: این نمونه قرآنی ویژه مستکبرانی است که دائما گزینه جنگ را روی میز جابجا می‌کنند و امت قهرمان و انقلابی ما را با آن تهدید می کنند، غافل از آنکه در دستان پاک این امت، گزینه مکتب شهادت طلبی و شهامت ابی عبدالله(ع) قرار دارد و با اراده زنده شدن و نه زنده ماندن، حتی با کشته شدن در راه خدا، همه گزینه ها را خنثی کرده اند.

 

به گفته وی، در این نمونه به ساحرانی اشاره می شود که پس از انقلاب درون، در مقابل تهدید فرعونیان ایستادند و کوچک‌ترین هراسی به خود راه ندادند که قرآن کریم در این باره در آیات 124 و 125 اعراف می‌فرماید، فرعونیان در مقابل ایمان ساحران، تهدید کردند که دست و پای شما را قطع کرده به درخت نخل آویزان می‌کنیم، اما آنها در جواب تهدید گفتند، ما متحول و انقلابی شدیم و هرگز با این تحول دست از انقلاب خویش بر نخواهیم داشت.

 

مستکبران دنیا می گویند یا قابلیت های خود را کنار بگذارید و یا با اجازه ما بفهمید

 واجدی در ادامه به نمونه چهارم قرآنی فریب شیطان که مربوط به عمق تفکرات و شیوه مستکبران است اشاره کرد و گفت: مستکبران دنیا به امت ها می‌گویند باید توانایی‌ها و قابلیت های خود را کنار بگذارید و یا با اجازه ما بفهمید، از این رو این حرف نیز حرف تازه شیاطین امروز نیست، بلکه  فرعون نیز در زمان حضرت موسی(ع) با همین روش حاکمیت می‌کرد.

 

وی یادآورشد: از آنجایی که بی خردانه به ساحرانی که به حضرت موسی(ع) ایمان آورده بودند گفت،  آیا بدون اجازه من به حضرت موسی ایمان آوردید؟ این حرف در مثال مانند این است که فرزندی به پدر خود بگوید، امروز هوا برفی است و یا هوا سرد است و پدر او را تنبیه کند که چرا بدون اجازه من فهمیدی که برف می آید یا هوا سرد است.

 

این کارشناس مذهبی گفت: همه فراعنه می‌گویند با اجازه ما، باورهایتان را تنظیم کنید که این اوج روحیه استعمار است، در حالی که باور یک امر قلبی است که اجازه هیچ کس به او تعلق نمی‌گیرد، از این رو امروز استکبار جهانی از ما می خواهد که در پیشرفت های نظامی و اقتصادی، زیر نظر آنها و با اجازه آنها باشیم درغیر این صورت  دانشمندان شما را به جرم فهمیدن ترور می کنیم و این سیاست آنها است که ضعیف باشیم تا هر زمان اراده کردند، اقدام به تحریم ظالمانه کنند تا همیشه برده آنها باشیم.

 

ملتی که رشید است، راه قدرت در حکومت داری را پیش روی خود می گشاید

واجدی همچنین از استضعاف به عنوان روش دیگری که قرآن در رابطه با شیوه های حکومتی طاغوت بیان می کند اشاره کرد و گفت: این همان روشی است که فرعون انجام می داد و برای ادامه حکومت ننگین خود، اقدام به تحقیر نگه داشتن جامعه می کرد تا آنها را با این استضعاف فکری، تحت مراقبت خود نگه دارند، همان طوری که حکومت پهلوی به دستور اربابانش، ملت ایران را تحقیر و تضعیف کرد و با قراردادهای ننگینش، بزرگ‌ترین اهانت را به این مردم شریف و ولایی تحمیل کرد.

 

وی افزود: قرآن کریم در بیانی زیبا از روی این روش ظالمانه پرده برداری می کند و می فرماید: فرعون قوم خودش را تضعیف و تحقیر کرد تا در نتیجه او را اطاعت کنند، لذا در پایان آیه خداوند به امت ها هشدار می دهد اگر شما زیر بار این روش بروید و مقاومت نکنید فاسق و گناهکار هستید، ملتی که رشید است راه قدرت را در حکومت داری پیش روی خود می گشاید و روز بروز بر خود باوری و توانایی های خود می افزاید.

 

استکبار برای ادامه حکوکت و سلطه خود بر ملت ها از روش نسل کشی استفاده می کند

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که نمونه ششم فریب شیطان، در مورد حکومت داری طاغوت به روش نسل کشی است گفت: استکبار جهانی، برای ادامه حکومت و سلطه ننگین خود بر ملت ها از روش نسل کشی استفاده می کند که این هم نمونه دیگری است که در تاریخ تکرار شده است.

 

وی افزود: آنجا که فرعون برای ادامه حکومت ننگین خود، اقدام به نسل کشی کرده، فرزندان بی گناه را مانند گوسفند ذبح می کردند که این عمل ننگین توسط رژیم غاصب صهیونیسم در غزه و در طول حکومت غاصبانه اش صورت می گرفته است، از این رو قرآن می فرماید، فرعون فرزندان شما را می‌کشت و زنانتان را زنده نگه می داشت و این بلایی بزرگ بود.

 

واجدی در ادامه با اشاره به این که نمونه دیگری که قرآن به آن اشاره می کند و دنیای امروز هم همان روش نیاکان پست خود را ادامه می دهند توهین به مقدسات و انبیای الهی است، یاد آورشد:  مگر به پیامبر اعظم(ص) کم اهانت کردند و نسبت کذاب بودن، شاعر و ساحر بودن را نمی دادند و بارها قصد کشتن او را نکردند و به او انواع تهمت ها را نزدند، لذا قرآن در آیه 52 سوره ذاریات می فرماید، این گونه است که هیچ پیامبری قبل از اینها به سوی قومی فرستاده نشد، مگر این که گفتند، او ساحر است یا دیوانه است.

 

وی افزود: دنیای امروز با همان شیوه، سعی بر خاموش کردن چراغ دین خداوند را دارد، غافل از این که خدا اراده کرده است نورش را کامل کند حتی همه کفار ناخوش دارند. 

 

دشمن همیشه سعی کرده اعتقادات مردم را تضعیف و فاصله مردم را با ولی خود زیاد کند

این کارشناس دینی، نمونه هشتم فریب شیطان را تضعیف رهبری دانست و گفت: دشمن همیشه سعی کرده است اعتقادات مردم را تضعیف کند و فاصله مردم را با ولی خود زیاد نماید و معاویه وار خود را ولی امر مسلمین قلمداد کند. لذا در طول تاریخ زیر سقف های سقیفه اولین کارشان تهمت و حذف رهبری نظام است همانطور که بعد از رحلت رسول بزرگوار اسلام (ص) این توطئه شوم عملی شد و در غیاب حضرت موسی(ع) و سفر به کوه طور، اقدام به تضعیف رهبری حضرت هارون نمودند و سامری از این غیبت کوتاه، سوء استفاده کرده مردم را به سوی گوساله پرستی دعوت کردند. و زمانی که حضرت موسی (ع) علت این برگشت از دین را سؤوال کرد هارون در پاسخ گفت مرا تضعیف نمودند و فرامینم را عمل نکردند تا آنجا که نزدیک بود مرا بکشند.

 

لازمه کار شاگردان مکتب قرآن برای مبارزه با دشمن بصیرت، آشنا بودن با حقایق قرآن و زندگی نورانی اهل بیت است

وی افزود: بنابراین نتیجه می گیریم که  شاگردان مکتب قرآن به خوبی می دانند که همه این تحریم ها، کتمان ها، خیانت ها و دین فروشی ها توسط دانشمندان، سابقه دیرینه دارد، لذا دنیای امروز همان شیوه ها را به کار می گیرد و ما باید به فرمان قرآن و ولی امر مسلمین با همان شیوه هایی که انبیای الهی در مقابله با این انسانهای پست به کار می بسته اند عمل کنیم تا موفقیت را از آن خود کنیم که  لازمه این کار بصیرت، آشنا بودن با حقایق قرآن و زندگی نورانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، از این رو قرآن به ما می آموزد دشمن چه کسی است و شیوه های اغفال آنها چیست. /1307/ت301/ح

ارسال نظرات