۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۶۷۱۵۹

مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم محوری بزرگداشت شهدای هفتم تیر استان در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام سلطاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر، با هدف برنامه ریزی سی و چهارمین مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و 72 نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین، صبح امروز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این جلسه که با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط شهری و استانی برگزار شد، گفت: این شهدا سرمایه های انقلاب اسلامی و استوانه های نظام بودند و در پیروزی انقلاب نقش زیادی داشتند.

 

وی با اشاره به شخصیت والای شهید مظلوم آیت الله بهشتی خاطرنشان کرد: امام راحل در شأن و مقام شهید بهشتی فرمودند: «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما»؛ ایشان در حد خود یک انسان کامل و شایسته بودند و ما می خواهیم ایشان را به عنوان یک الگو برای نسل جوان امروز که باید مورد پرورش واقع شوند، معرفی کنیم.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که خداوند در آیه شریفه «و لکم فی رسول الله اسوه حسنه»، پیامبر(ص) را به عنوان الگوی مسلمانان معرفی می کند، افزود: درست است که ما به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نمی رسیم اما می توان از شخصیت هایی که با تمام وجود از فکر و راه و مسیر امام راحل(ره) پیروی کردند الگو گرفت ولو در حدی که آن ها را به چند جوان معرفی کنیم.

 

حجت الاسلام سلطانی در ادامه به سالگرد تروز ناموفق رهبر معظم انقلاب در ششم تیر ماه سال 1360 اشاره و اظهار کرد: ششم تیر ماه سالگرد ترور ناموفق رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر است که کمتر عنوان شده است؛ از آن جا که خداوند مقدر کرده بود ایشان به عنوان خلف صالح و بقیه السیف باقی بمانند، ضبط حامل بمبی که منافقین در محل سخنرانی ایشان قرار داده بودند، به گونه ای منفجر شد که شخصیتی چون ایشان را از دست ندهیم که این از الطاف خفیه و جلیه خدای متعال است.

 

وی برنامه محوری بزرگداشت شهدای هفتم تیر را مراسم حرم مطهر رضوی عنوان کرد و افزود: بر اساس ایمان، باور و اعتقادات دینی و نیز تجربیات گذشته، مراسم محوری ما در حرم مطهر است که باید از هر حیث در جایگاه اعلی باشد که در این زمینه آستان قدس رضوی نهایت همکاری را دارند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن تأکید بر این نکته که جدایی از آستان مقدس امام هشتم(ع) شکست در فعالیت ها خواهد بود، اظهار کرد: زائران حرم مطهر همین مردم هستند که پیام روشنگری سخنرانان را به سراسر کشور منتقل می کنند.

 

همچنین در این جلسه، احمد محفوظی، قائم مقام ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر، در تشریح اهداف برگزاری این مراسم، تصریح کرد: اهداف برگزاری بزرگداشت شهدای هفتم تیر سال جاری در 7 عنوان «تبیین توطئه استکبار جهانی در عناد با نظام جمهوری اسلامی با رویکرد ترور شخصیت های درجه اول نظام»، «حفظ نام و یاد شهدا، خصوصا شهید مظلوم بهشتی و 72 تن از یاران با وفای نظام و انقلاب»، «تجلیل از مدیریت امام راحل در مرتفع کردن بحران آن زمان»، «شناساندن چهره نفاق و منافقین به نسل سوم»، «احصاء خدامت شهید بهشتی و یاران ایشان و معرفی به قشر جوان کشور»، «تبیین دیدگاه شهید بهشتی در باب همدلی و همزبانی دو لت و ملت با عنایت به شعار سال» و نیز «رفع مظلومیت از شهید مظلوم دکتر بهشتی» مشخص شده است.

 

وی همچنین سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در مراسم محوری بزرگداشت، برگزاری نمایشگاه شهدای ترور توسط بنیاد هابیلیان، گل آرایی مزار شهدای هفتم تیر مدفون در حرم مطهر رضوی و انتشار ویژه نامه های این مناسبت در رسانه های استان را از جمله برنامه های برگزار شده در سال 1393 عنوان کرد./820/پ202/ب5

 

ارسال نظرات