۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۶۷۱۶۴

برگزاری طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی و طرح ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان ضیافت الهی در امامزادگان استان، گفت: این طرح ها با هدف معرفی امامزاگان و اماکن متبرکه استان و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برگزار می شود.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، صبح امروز در نشست خبری در امامزاده سیدصدرالدین اردبیل با اشاره به برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در 17 امامزاده سطح استان به مدت سه ماه، خاطرنشان کرد: در این طرح مباحث قرآنی، دینی و مذهبی مورد توجه خواهد بود.

 

وی افزود: بیش از ده ها برنامه متنوع آموزشی و تفریحی در قالب طرح ضیافت، ویژه ماه مبارک رمضان در 25 امامزاده استان اردبیل برگزار می شود که از جمله این برنامه ها پایگاه مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی، ترتیل خوانی و جزءخوانی، محافل انس باقرآن کریم و برپایی نمایشگاه های فرهنگی است.

 

حجت الاسلام قیامی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با هدف معرفی امامزاگان و اماکن متبرکه استان و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در قطب هاب فرهنگی اقدام کرده است که تاکنون با برنامه ریزی های مدون خود توانسته در تحقق این امر اقدامات مناسبی انجام دهد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی و معنوی با حضور علاقه مندان و به ویژه نوجوانان و جوانان در محل امامزادگان سطح شهر و استان اردبیل برگزار می شود، افزود: در این برنامه ها از اساتید مشاور، روحانیان اعزامی ازشهر مقدس قم و روحانیان و کارشناسان دینی و مذهبی استان اردبیل استفاده می شود.

 

حجت الاسلام قیامی در ادامه با اشاره به شأن و منزلت ماه مبارک رمضان و بصیرت دهی و معرفت دهی این ماه پرفضیلت، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت شش بعد از ظهر با مشارکت نهادها و ادارات و اداره کل اوقاف و امور خیریه در محل مصلای اردبیل شاهد مراسم جمع خوانی وترتیل خوانی قرآن کریم خواهیم بود.

 

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته حرم امام‌زاده سید صدرالدین(ع) اردبیل در یک مکان نامناسب قرار داشت که خوشبختانه از سال 1390، عملیات بازسازی این بقعه متبرکه در زمینی به مساحت 2800 مترمربع آغاز شده است.

 

حجت الاسلان قیامی، تصریح کرد: فاز اول این پروژه شامل حسینیه و زینبیه افتتاح شده است که تا به امروز از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی،‌ خیران و نیز اعتبارات دولتی در حدود  2 میلیارد تومان برای بازسازی این بقعه متبرکه هزینه شده و 2 میلیارد تومان نیز برای تکمیل آن مورد نیاز است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات