۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۶۷۱۹۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

سعادت انسان در گرو تبعیت از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به نقش مهم ولایت و رهبری در تمامی ابعاد و زمینه‌ها، گفت: نقش ولایت و رهبری نزد خداوند متعال بسیار مهم شمرده شده است و کسانی که تحت امر ولی و رهبر مشخصی نباشند نمی‌توانند به سعادت برسند.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، مهم‌ترین و نخستین وظیفه روحانیان را رسالت اقامه نماز دانست و گفت: همواره باید برای انجام هرچه بهتر این رسالت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد چراکه نماز ستون دین است و باید آن را به بهترین شکل ممکن اقامه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به نقش مهم ولایت و رهبری در تمامی ابعاد و زمینه‌ها، تصریح کرد: نقش ولایت و رهبری نزد خداوند متعال بسیار مهم شمرده شده است و کسانی که تحت امر ولی و رهبر مشخصی نباشند نمی‌توانند به سعادت برسند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به رهنمودهای سیدحسن نصرالله درباره رهبر معظم انقلاب گفت: این شخصیت مذهبی پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه را نشأت گرفته از نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند چراکه رهبر معظم انقلاب ما بارها مردم لبنان را به ایستادگی در برابر اسرائیلی‌ها دعوت کرده بودند.

 

وی با اشاره به مهم‌ترین رسالت‌هایی که مبلغان و روحانیان برعهده دارند، ابراز داشت: ترویج، تبلیغ و نشر ارزش‌ها و احکام اسلامی یک نوع رسالت الهی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم باید به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که مبلغان و روحانیان در گذشته برای ترویج احکام اسلامی با مشکلاتی روبه‌رو بودند، اظهار کرد: در گذشته روحانیان برای نشر و ترویج احکام دین اسلام با مشکلاتی مانند اختلافات عقیدتی با صاحبان قدرت، دوری مسافت و مواردی از این قبیل روبه‌رو بودند.

 

وی در ادامه افزود: اما امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شرایط را به گونه‌ای فراهم آورده است که مبلغان و افرادی که در گسترش این احکام فعالیت می‌کنند با مشکلات بسیار کمتری روبه‌رو شوند و از طرفی دیگر علاقه مندی مردم به اینگونه مباحث دوچندان شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان گفت: اهتمام داشتن نسبت به قرآن از دیگر رسالت‌های یک مبلغ محسوب می‌شود و همچنین تبیین وصیت‌نامه امیر مومنان(ع) در ایام ماه مبارک رمضان باید در دستور کار مبلغان و روحانیون قزوین قرار گیرد./955/پ202/ب4

ارسال نظرات