۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۶۷۲۰۲
امام‌جمعه اهل سنت بیرجند:

ماه رمضان ماه وحدت امت اسلام در سایه ضیافت الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این‌که مشکلاتی که مسلمانان دچار آن می‌شوند به دلیل ضعف رابطه با خداوند است، گفت: ماه رمضان، ماه وحدت امت اسلام در سایه ضیافت الهی است.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی غلام حیدر فاروقی، امام‌جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند، ظهر امروز در حاشیه غبارروبی مسجدالنبی بیرجند در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مشکلاتی که مسلمانان دچار آن می‌شوند به دلیل ضعف رابطه با خداوند است، گفت: ماه رمضان، ماه وحدت امت اسلامی در سایه ضیافت الهی است.

  

وی بابیان این‌که یکی از سنت‌های پسندیده در ماه مبارک رمضان غبارروبی مساجد و گردهمایی گسترده مسلمانان است، افزود: این ماه، ماه اخلاص قلوب است و مسلمانان در این ماه در پرتو ضیافت الهی و تقویت ایمان به خداوند می‌توانند با وحدت افزایی بسیاری از مشکلاتی که امروزه جهان اسلام با آن درگیر است را از میان بردارند.

 

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که پیامبر(ص) در ماه شعبان بیش از ماه‌های دیگر روزه می‌گرفتند، تصریح کرد: برای ورود به ماه مبارک رمضان باید در ماه شعبان نیز روزه گرفت و اصحاب پیامبر(ص) در این ماه قرآن را حتی بیشتر تلاوت می‌کردند بنابراین مردم باید از فرصت‌های باقی‌مانده ماه شعبان نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

 

مولوی فاروقی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه انقلاب در روح و جسم است و بسیاری از حلال‌ها را که در یازده ماه دیگر می‌توانیم استفاده کنیم باید ترک کنیم و یک دگرگونی در جسم و روح انسان به وجود می‌آید.

 

وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه جبران کوتاهی‌های گذشته و تقویت رابطه با خداوند است و مشکلاتی که مسلمانان دچار آن می‌شوند به دلیل ضعف رابطه با خداوند است.

 

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان ضعف و ناتوانی از بین می‌رود، گفت: ماه مبارک رمضان، ماه درمان بیماری غفلت است.

 

مولوی فاروقی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه غلبه و پیروزی بر شیطان و غرائز است.

 

وی بابیان این‌که انسان باید در ماه رمضان زاد و توشه خود را فراهم کند، ادامه داد: مسلمانان باید زاد و توشه برای سفری که ناچار باید وارد آن گردند، فراهم کنند زیرا یک‌لحظه در مرگ، تأخیری صورت نمی‌گیرد.

 

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند افزود: همه ما از مرگ می‌ترسیم اما کسانی که زاد و توشه خود را فراهم کرده‌اند برای مرگ لحظه‌شماری می‌کنند تا به نعمت‌های خود برسند.

 

فاروقی با اشاره به حمله عربستان به یمن یادآور شد: عربستان باید به تجاوزطلبی خود در خصوص یمن پایان دهد و در ماه رمضان به احترام رسول خدا(ص) جنگ را کنار بگذارد در غیر این صورت امت اسلامی باید با وحدت جلوی تجاوزطلبی غرب و نوکران اسرائیل را در منطقه بگیرند./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات