۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۶۷۲۲۵
سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه:

مصرف غذاهای طبیعی نقش مؤثری در افزایش طول عمر انسان دارد

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که امروزه متأسفانه بیشتر رژیم غذایی مردم را غذای فست فودی و غذاهایی تشکیل می‌دهد که غیرطبیعی بوده و به‌وسیله اصلاح ژنتیک و انواع آفت‌کش‌ها به عمل می‌آیند، گفت: مصرف غذاهای طبیعی نقش مؤثری در افزایش طول عمر انسان دارد.
تغذيه سالم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شریف، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه (س) آستان مقدس قم در جمع بانوان با بیان این‌که امروزه متأسفانه بیشتر رژیم غذایی مردم را غذای فست فودی و غذاهایی تشکیل می‌دهد که غیرطبیعی بوده و به‌ وسیله اصلاح ژنتیک و انواع آفت‌کش‌ها به عمل می‌آیند، گفت: مصرف غذاهای طبیعی نقش مؤثری در افزایش طول عمر انسان دارد.

 

وی افزود: امروزه یکی از دلایل افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده زیاد از این غذاها است و مردم باید به‌جای مصرف این‌گونه مواد غذایی از مواد غذایی تازه به‌اصطلاح ارگانیک استفاده کنند.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بابیان این‌که مصرف روغن‌زیتون و روغن‌های حیوانی به‌جای روغن‌های جامد توصیه می‌شود، تصریح کرد: یکی از دلایل مهم افزایش سرطان در کشور مصرف روغن‌های جامد بوده و مردم باید به‌جای استفاده چندباره از این روغن‌ها برای سرخ کردن یک‌بار که از این روغن استفاده می‌کنند باقی‌مانده آن را دور ریخته و مصرف نکند.

 

شریف با بیان این‌که باید در سفره غذایی خانواده‌ها مصرف غذاهای تازه بیشتر شود، ادامه داد: بانوان و زنان خانه‌دار از سرخ کردن سبزی‌ها و یا هویج و فلفل دلمه و فریزر کردن آن خودداری کنند و سعی کنند این مواد غذایی را تازه مصرف کنند، زیرا مواد غذایی فریزر شده به مدت طولانی ضمن این‌که خاصیت و طعم خود را از دست می‌دهند، معدنی مهم برای رشد انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این‌که باید در مصرف گوشت‌های قرمز و گوشت‌های پرندگان دقت کرد و آنها را خوب پخت، ادامه داد: گوشت‌های قرمز و پرندگان بهترین منبع برای یکی از باکتری‌ها و ویروس‌های کشنده به نام سالمونلا هستند که در  صورت ابتلا این ویروس کشنده است، بنابراین در هنگام خرد کردن این گوشت‌ها و پختن باید نهایت دقت را به کار بریم تا این ویروس در حرارت بالا و با شست‌وشو از بین برود.

 

شریف همچنین از بانوان خواست به ‌جای مصرف انواع تخم‌مرغ‌های ماشینی از تخم‌مرغ محلی استفاده کرده و به این نکته توجه کنند، هر چه زرده تخم‌مرغ زردتر و تیره‌رنگ تر باشد(متمایل به نارنجی) بهتر است و نشان می‌دهد که مرغ تغذیه مناسب داشته و تخم‌مرغ او مناسب است.

 

وی با بیان این‌که خوشبختانه امروزه در بعضی از استان‌های کشور به‌ جای دادن انواع آنتی‌بیوتیک‌ها به مرغ‌ها از انواع داورهای گیاهی برای درمان مرغ و جوجه استفاده می‌کنند، ادامه داد: مصرف گوشت و تخم این مرغ‌ها مناسب‌تر بوده و می‌توان این گوشت را در ردیف مواد غذایی ارگانیک به‌حساب آورد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه (س) یادآور شد: شاید مواد غذایی ارگانیک گران‌تر باشد ولی باید به این نکته توجه کنیم که هرچه غذای ما طبیعی‌تر باشد میزان بیماری‌ها در انسان کمتر بوده و به طبع طول عمر طبیعی انسان افزایش پیدا می‌کند./837/پ202/ح

ارسال نظرات