۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۶۷۲۳۸
هم‌زمان با آغاز ماه مبار ک رمضان؛

کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خراسان جنوبی از آغاز کلاس‌های اوقات فراغت این کانون ها هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت الاسلام زاهدي اصل

حجت الاسلام رمضان زاهدی اصل، دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که از 20 اردیبهشت‌ماه ثبت‌نام برای کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خراسان جنوبی شروع و تا 27 خردادماه ادامه دارد، گفت: بنا به درخواست، نیاز و امکانات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کلاس‌های مختلف قرآنی، احکام، ورزشی، هنری، آموزشی و فرهنگی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این‌که کلاس‌های اوقات فراغت برای رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان برگزار می‌شود، افزود: با توجه به این‌که آغاز کلاس‌های اوقات فراغت کانون با ایام ماه مبارک رمضان هم‌زمان‌شده است کلاس‌های آموزش، حفظ و روخوانی قران در محوریت کلاس‌ها قرار دادند.

 

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به این‌که 452 کانون در استان وجود دارد، گفت: ظرفیت پذیرش هر کانون فرهنگی برای کلاس‌های اوقات فراغت 70 الی 80 نفر است.

 

وی تصریح کرد: در سال گذشته 16 هزار نفر در کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شرکت داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام زاهدی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال 31 هزار نفر از کلاس‌های اوقات فراغت کانون استفاده کنند.

 

وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام در بیشتر کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد رایگان است، افزود: ممکن است برای بعضی از کلاس‌ها هزینه جزیی و اندک دریافت شود که به دلیل تأمین امکانات و مربی است.

 

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این‌که سعی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این است که از مربیان بومی و استعدادهای جوانان مسجدی استفاده کنند، افزود: مربیان کلاس‌های کانون فی سبیل الله خدمت می‌کنند و برای کلاس‌ها پولی دریافت نمی‌کنند.

 

وی آغاز کلاس‌های کانون راهم زمان با ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: این کلاس‌ها تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام زاهدی بابیان این‌که امسال دومین سال متوالی اجرای نظامنامه جامع اوقات فراغت است، تصریح کرد: در طرح نظامنامه جامع اوقات فراغت برگه‌هایی در اختیار مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قرار داده می‌شود که در این برگه‌ها مشخصات فردی، لیست حضور و غیاب، نمونه گواهی حضور و تقدیرنامه ثبت می‌شود و در پایان ‌بر اساس نیاز، مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به افراد شرکت‌کننده در کلاس‌ها گواهی می‌دهند.

 

وی ادامه داد: بیشتر کلاس‌های اوقات فراغت در محل کانون‌های مساجد برگزار می‌شود ولی در صورتی‌ که امکانات و فضای مناسب نباشد مدیران کانون‌ها می‌توانند کلاس‌ها را در محل مناسب برگزار کنند.

 

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این‌که 452 کانون در استان فعالیت دارند، افزود: در بیشتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بنا به درخواست و نیاز افراد کلاس‌های اوقات فراغت برگزار می‌شود.

 

وی بابیان این‌که برنامه‌های اوقات فراغت در سال جاری بر پایه چهار محور نشاطی، گروهی، تربیتی و آموزشی تبیین شده است، یادآور شد: برنامه‌های اوقات فراغت باید رویکردی متفاوت از برنامه‌های صرفاً آموزشی داشته باشد تا بتواند زمینه جذب حداکثری نوجوانان و جوانان را فراهم آورد./968/ت302/ب5

ارسال نظرات