۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۶۷۲۴۷
استاد حوزه و دانشگاه:

احیای امر به معروف و نهی از منکر موجب حفظ سلامت جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همایش حجاب و عفاف با هدف تجدید پیمان با شهدا، امروز از سوی تشکل های مردمی و هیأت های مذهبی شهرستان آمل در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل برگزار شد.


حامدی، استاد حوزه و دانشگاه، در این مراسم بیان این که با توجه به فصل گرمای تابستان باید اجرای امر به معروف و نهی از منکر به نحوی شایسته وجود داشته باشد، گفت: بهره گیری از امربه معروف و نهی از منکر زمینه ساز ترویج خوبی ها می شود.


وی با اشاره به این که امربه معروف و نهی از منکر باید با برخوردی مناسب با همشهریان صورت گیرد، بیان داشت: امربه معروف و نهی از منکر می تواند ثمرات و برکات بسیاری داشته و نقشی ارزنده در جامعه داشته باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انقلاب اسلامی زمینه احیای این فریضه دینی را فراهم کرد، گفت: امام خمینی(ره) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه نیز موفق بود.

 

وی توجه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: احیای این فریضه مهم الهی باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد. 

 

حامدی عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز بی‌بندوباری و بی اخلاقی در جامعه خواهد شد، ادامه داد: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل با تاکید بر این که تذکر لسانی باید در جامعه وجود داشته باشد، تصریح کرد: تذکر لسانی مناسب با ملایمت و منطقی در برخورد با افرادی که نادانسته به حقوق اجتماعی آسیب می رسانند باید مورد توجه باشد.


حامدی خاطرنشان کرد: حجاب مختص دین، آیین و دوره خاصی نیست که همگان باید حجاب و عفاف را به نحوی شایسته و لازم در جامعه نهادینه کرده و در راستای بهره گیری از آن تلاش کنند.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در همه ادیان دو امر نیایش و حجاب به عنوان سرلوحه رسیدن به سعادت مشترک است که می تواند زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار دهد.


وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند برنامه ریزی ارزنده و شایسته است، گفت: نهادینه سازی حجاب و عفاف باید به نحوی شایسته در جامعه وجود داشته و تلاش کنیم تا فرهنگ اسلام ناب محمدی را ترویج دهیم.


گفتنی است؛ در پایان با حرکتی نمادین شرکت کنندگان این همایش به صورت پیاده از حسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل به سمت آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل حرکت کردند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات