۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۶۷۲۵۵
صفار هرندی در کرمان:

مسؤولان به القائات مسموم افراد معلوم الحال توجه نکنند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسؤولان منبع مشروعیت کشور را بشناسند و به القائات مسموم افراد معلوم الحال توجه نکنند تا دشمن سوء استفاده نکند.
مسؤولان به القائات مسموم افراد معلوم الحال توجه نکنند صفار هرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان،  صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  امروز در همایش تبیین گفتمان ولایت در حسینیه ثارالله کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانیت اظهار داشت: کار اصلی روحانیت ارشاد و تبلیغ است اما زمانی که لازم باشد با خون خود از آرمانها دفاع خواهد کرد.

وی افزود: این سلسله جلیله به لحاظ حضور در جبهه و شهادت، به نسبت جمعیتی که دارد حضور بالاتری نسبت به دیگر صنوف داشته است.

صفارهرندی تاکید کرد: ما افتخار می کنیم که پیرو چنین جریان خجسته ای بودیم و هستیم.

وی در ادامه با تشریح پایه های قدرت نظام در مباحث جامعه شناسی گفت: پایه های قدرت در هر نظامی بر سه اصل استوار است که شامل، قدرت به مفهوم مطلق (قدرت نظامی )، قدرت اقتصادی جامعه و قدرت مشروعیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: این سه اصل به نظام، اعتبار بخشی می کند و ما نیز بر این سه پایه متکی هستیم اما کشور ما از حیث ظاهر در حد متوسط این امور قرار دارد.

وی گفت: درست است که اقتصاد ما از نوع پیشرفته و قدرتمند نیست اما  دسترسی به این قدرت با حصول اسباب و شرایطش چندان هم دور نیست؛ چراکه با وجود اینکه از حیث اقتصادی در رده کشورهای پیشرفته نیستیم اما به لحاظ علمی، نظامی پیشرفت هایی داشتیم که می توانیم سر آمد و الهام بخش دیگران باشیم.

صفارهرندی تصریح کرد: رتبه علمی کشور ما در این چندسال اخیر اوج گرفته تا آنجا که در جهان بین رتبه 13تا 16 در نوسان بوده ایم و حتی تعداد مقالات علمی ما در پایگاه های استناد علمی از 3500 مقاله به 50000 مقاله رسیده که این نشانه ای از شتاب علمی ما در دنیا است.

وی ادامه داد: در بخش نانو تکنولوژی رتبه هفتم جهان را کسب کردیم و در بخش اقتصادی با وجود همه مشکلاتی که داریم رتبه 20 نهادهای بین المللی را کسب کردیم؛ بنابراین همین مسائل موجب شده که دیگر کشورها نمی توانند ما را نادیده بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کشور ما از لحاظ نظامی نیز به حدی از قدرت متعارف رسیده که ابر قدرت های جهان به خود اجازه تجاوز به ما را ندهند و همه ی اینها در حالی است که بدون وابستگی و با تلاش و خودکفایی به این دست آوردها رسیدیم.

وی تاکید کرد: با نگاه کلی به پایه های قدرت در یک نظام خواهیم دید که کشور ما نه از لحاظ قدرت نظامی و نه از لحاظ اقتصادی پایه قوی ای نداشته است اما از لحاظ مشروعیت قطعا قدرتمند بوده ایم چراکه تنها کشوری هستیم که بدون واهمه از اینکه مردم به چه کسی رای می دهند انتخابات برگزار میکنیم و از میزان بالای مشارکت مردمی در انتخابات برخورداریم.

صفارهرندی با اشاره به راهپیمایی های مختلف که برای آرمان های انقلاب توسط مردم صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در جریان فتنه 88 دیدیم که مردم از سر عادت پا به عرصه راهپیمایی نمی گذارند بلکه برای ارزش ها و آرمان ها حضور پیدا می کنند و این نماد قدرت مشروعیت ما است که حتی دیگر کشور ها هم آن را درک کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: دشمن در تلاش است که نسبت مردم با حکومت و اعتقادات را قطع کند تا منبع اقتدار ما که همان مشروعیت است قطع گردد؛ به همین خاطر با افزایش تحریم ها علیه ایران سعی دارند که هم فشار به زندگی مردم وارد کنند تا مردم پشت حکومت را خالی کنند و هم با فشار تحریم ها، میان زمامداران اختلاف ایجاد کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان داشت: برخی در فهم اقتدار مشروعیت کشور درست نمی اندیشند به همین منظور است که دچار مشکل می شوند، چراکه اصلی ترین منبع مشروعیت ما حاکمیت دین است .

وی عنوان داشت: کسانی که می گویند چرا ما باید خود را هزینه جریانات یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین کنیم؛ بدانند که با این حرف ها پایه های مشروعیت کشور را می تراشند و سست می کنند؛ این افراد اصلا منبع مشروعیت خود را نشناختند و با بیان این حرف ها اختلاف و شکاف ایجاد می کنند و بدانند که با حمایت نکردن سوریه و عراق و جریان مقاومت خنجر به سینه خودمان می زنیم.

صفار هرندی گفت: باید بدانیم که برخی کشورها مثل یمن نسخه انقلاب اسلامی را در دست گرفته اند و سعی در براندازی ظلم دارند؛ پس مسؤولان ما منبع مشروعیت کشور را بشناسند و به ولی نعمت خود پشت نکنند و به القائات مسموم افراد معلوم الحال توجه نکنند تا دشمن سوء استفاده نکند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به یاد داشته باشیم یکی از سنت های الهی این است که اثر وضعی آلوده شدن مومنان به کفار و دوستی با آنان، ایجاد نفاق در جامعه است و ما نباید چنین چیزی را برای خود بپسندیم. /9703/پ202/ج

ارسال نظرات