۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۶۷۲۹۵
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی در دیدار رییس جمهور:

دولت توجه ویژه ای به رفع مشکلات مناطق مرزی خراسان شمالی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت استان خراسان شمالی در دیدار رییس جمهور با علما و روحانیان استان، گفت: لازم است دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای برای رفع مشکلات مناطق مرزی خراسان شمالی داشته باشد.
آخوند غفور يزداني - امام جمعه اهل سنت خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آخوند غفور یزدانی، امام جمعه اهل سنت باغلق شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی عصر امروز در دیدار رییس جمهور با علما و روحانیان استان که در محل تالار فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: جامعه اهل سنت ایران اسلامی هیچ گاه خود را از نظام و حکومت جدا ندانسته و در تمامی صحنه ها حضور پررنگ داشته است.

 

وی مشارکت گسترده اهل سنت استان خراسان شمالی و کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را یکی از مصادیق حضور اهل تسنن در صحنه دانست و اضافه کرد: مردم نقاط مرزی خراسان شمالی که غالب آنها را اهل تنسن تشکیل می دهند در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور چشمگیری داشتند.

 

آخوند یزدانی که عضو شورای فتوای اهل سنت استان خراسان شمالی نیز هست، تصریح کرد: حضور جامعه اهل سنت استان در میدان های مختلف نشان دهنده حمایت آنها از دولت و رهبر معظم انقلاب است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که خراسان شمالی استانی نوپا بوده و مشکلات متعددی دارد، اظهار کرد: مشکلات و کمبودهای استان به نحو مطلوبی از سوی مسؤولان استان و استانداری پیگیری می شود اما بیشتر مشکلات استان در بخش روستاهای مرزی بوده و بسیاری از این مشکلات نیز همچنان باقی است.

 

این عالم برجسته اهل سنت استان خراسان شمالی از رییس جمهور و هیأت دولت تدبیر و امید خواست تا این دولت توجه ویژه ای برای رفع مشکلات مناطق مرزی خراسان شمالی داشته باشد.

 

آخوند یزدانی با بیان این که در برخی موارد مشکلات به اندازه ای افزایش یافته و بغرنج شده که زندگی برای مردم روستاهای مرزی طاقت فرسا شده است، خاطرنشان کرد: با وجود آن که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون خدمات زیادی در روستاهای مرزی به مردم ارائه شده اما هنوز مشکلات موجود در این مناطق از سایر بخش ها بیشتر است.

 

وی بیکاری و عدم اشتغال را دو مشکل مهم روستاهای مرزی استان خراسان شمالی دانست و افزود: این مشکلات سبب مهاجرت ساکنین روستاها به شهرهای بزرگ و حاشیه نشینی آنها شده است.

 

این روحانی اهل سنت خراسان شمالی کمبود آب شرب در این روستاها را یکی دیگر از مشکلات موجود در مناطق مرزی و سنی نشین استان ذکر و اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر، در این روستاها آب آشامیدنی سالم وجود ندارد و مردم در وضعیت نامناسبی به سر می برند.

 

آخوند یزدانی عدم وجود راه مناسب را یکی دیگر از مشکلات روستاهای مرزی خراسان شمالی برشمرد و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا برای رفع این معضل به صورت ویژه چاره اندیشی کند.

 

امام جمعه اهل سنت باغلق شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که دولت تدبیر و امید کلید حل مشکلات مناطق مرزی و سنی نشین استان را یافته و برای رفع مشکلات روستاهای مرزی خراسان شمالی کمر همت ببندد.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 915 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات