۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۶۷۳۰۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

معنویت ماه رمضان فرصتی برای تقویت بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران نزدیک شدن به تقوای الهی را بزرگترین و بهترین اثر روزه در آیات الهی دانست و گفت: طبق احادیث و روایات دینی روزه گرفتن در فصل تابستان سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدارس علمیه ساری به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که در ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده است، گفت: ماه مبارک رمضان تنها ماهی است که اسم آن در قرآن آمده است و اهمیت آن از این نظر که ماه نزول همه کتب آسمانی است،بسیار ویژه است.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا است، افزود: این میهمانی با میهمانی‌های بشر متفاوت است و چون در میهمانی خداوند روح عبودیت و معنویت جاری بوده ،در آن از بندگان با مغفرت الهی پذیرایی می‌شود.

 

حجت الاسلام خوبانی تمرین بندگی در ماه مبارک رمضان را یک فرصت مهم دانست و گفت: اگر کسی در این ماه مبارک تمرین کند که بنده خدا باشد و غیر از خدای سبحان در برابر دیگران تعظیم نکند، به بهترین توشه رسیده است.

 

وی با بیان این که انسانی که در ماه رمضان خداوند را درست پرستش کند، دیگر خود را تنها احساس نمی‌کند چرا که به جریانی متصل شده که همه چیز به دست او خواهد بود، گفت: انسانی که اتکا به خود را با عبادت در ماه رمضان به دست آورده باشد، خلاق می‌شود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان از جنبه های اجتماعی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در ماه رمضان صله رحم، دستگیری از ضعفا و کمک به یتیمان ثواب مضاعفی دارد.

 

وی نزدیک شدن به تقوای الهی را بزرگترین و بهترین اثر روزه در آیات الهی دانست و گفت: طبق احادیث و روایات دینی روزه گرفتن در فصل تابستان سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

 

حجت الاسلام خوبانی ادامه داد: ماه مبارک رمضان خداوند این فرصت را به انسان داده است که با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش قبل از اینکه او را محاسبه کنند خود به محاسبه اعمال خویش بپردازد و انسان می تواند با دعا و نیایش زمینه صیقل دادن روح از گناه برای درک نورهای رحمت که بر دل انسان های موحد و مؤمن می تابد را فراهم سازد.

 

وی با اشاره به این که شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره برداری کنیم، گفت: خداوند همواره به تعالی معنوی مخلوقات خود توجه دارد و اینکه کسی به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند،در حقیقت از نور به ظلمات گریخته است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که بالاترین و بهترین ذکر خداوند، ‌ذکر عملی است، گفت: ذکر عملی یعنی گناه نکردن و اگر بتوانیم ذکرهای زبانی داشته باشیم، اما ذکر عملی یعنی رفتار و عمل خود را کنترل و مدیریت کنیم، ‌این بالاترین ذکر خداوند است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات