۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۶۷۳۲۱
امام جمعه آمل:

مساجد بهترین سنگر برای مقابله با هجمه های دشمنان نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران از مساجد به عنوان بهترین سنگر برای مقابله با هجمه های مختلف دشمنان نظام اسلامی یاد کرد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل، امشب در مراسم نمادین غبارروبی مساجد در مسجد امام خمینی (ره) شهرستان آمل با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در اسلام و پیروزی انقلاب، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مساجد نیز همانند دوران صدر اسلام جایگاه واقعی خود را بازیافت و سنگر شد که انقلاب از همین مکان ها شکل گرفته است و باید از ظرفیت های ارزشمند و والای آن به بهترین نحو ممکن و در راستای مقابله با هجمه های دشمنان استفاده شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: مسجد هسته اساسی تشکیلات انقلاب اسلامی و یکی از عناصر مهم در پیروزی انقلاب بوده است که به کانون مبارزه و مرکز فرماندهی تبدیل شد.

 

امام جمعه آمل، تصریح کرد: دشمنان از مساجد به عنوان مراکز نیرومند پشتیبانی انقلاب و ستاد عملیاتی رهبر انقلاب اسلامی در هراس و وحشت بودند که بارها مساجد را آماج حملات خود قرار داده و هم اکنون نیز دشمنان خارجی در صدد دور کردن مردم به خصوص جوانان از مساجد هستند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست است که حفظ و صیانت از آن از اوجب واجبات است، بیان داشت: شکل گیری انقلاب اسلامی به برکت همین مساجد و با حضور پرشور جوانان انقلابی و در خط اسلام به بار نشست و امروز بر همه ما فرض است از این سنگر به خوبی حفظ و صیانت کرده و زمینه حضور آحاد مردم را در این پایگاه مهم معنوی فراهم کنیم.

 

وی دهه تکریم و غبارروبی مساجد را فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت جایگاه مسجد در نظام اسلامی دانست و افزود: باید علما و طلاب درباره اهمیت تکریم و حضور فعالانه در مساجد به مردم آگاهی بخشی داشته باشند.

 

امام جمعه آمل با بیان این که مسجد در دین مبین اسلام تنها برای خواندن نماز نیست و کارکردها و ظرفیت های ارزشمندی در آن وجود دارد که باید بهره گیری شود، گفت: باید در مسجد علاوه بر این که جای عبادت و تعبد است به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور به خوبی پرداخته شده و از ظرفیت های گرانقدر آن به درستی استفاده شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مسجد برکات و ثمرات بسیاری داشته است، بیان داشت: مسجد نقش محوری در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی داشته که باید به این کانون مهم توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی، خاطرنشان کرد: به برکت سنگر فرهنگی مسجد بود که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس عزت و افتخار آفریده و حماسه های ارزشمندی از ایثار و مقاومت را از خود نشان دادند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات