۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۶۷۳۲۴
نماینده مردم تهران در مجلس شورای؛

شجاعت در بیان احکام الهی یک امر مهم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای در جمع مبلغان خواهر گفت: در رساندن احکام و کلام الهی مبلغ باید شجاعت داشته باشد تا احکام الهی برای مردم به طور کامل تبیین شود.
لاله افتخاري رييس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در اولین همایش ویژه خواهران مبلغه ماه مبارک رمضان که عصر یکشنبه به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار ‌شد با اشاره به ویژگی مهم مبلغین در قرآن گفت: تبلیغ دین شغل اصلی و در حقیقت وظیفه انبیای الهی است که پیام خدا را به جن و انس ابلاغ کنند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای به جایگاه رساندن ابلاغ پیام الهی و اثرات آن گفت: جایگاه پیامبری در منظر خدا جایگاه والا و ویژه ای است که تنها این وظیفه بر دوش پیامبران الهی است و کسانی که پیام دین را به مردم ابلاغ می‌کنند به این جایگاه والا و ارزشمند دست خواهند یافت.


وی به امر سوز در تبلیغ اشاره کرد و گفت: در تبلیغ دین سوز باید همراه باشد و این سوز همراه با زحمت و صبر تحقق پذیر است و ارزش پیدا می‌کند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای در ادامه افزود: سوز در تبلیغ می‌تواند راه تبلیغ را هموار کند و اثر بخشی بهتری را در فرد محقق سازد.


افتخاری با بیان خصوصیات یک مبلغ برتر در زمینه تبلیغ ابراز داشت: در قرآن راه و رسم تبلیغ به فراوانی اشاره شده و یک مبلغ در صورتی به برتری دست پیدا می‌کند که راه و رسم قرآن را در تبلیغ خود اجرا کند.


وی در خصوص رابطه خودسازی و تبلیغ عنوان کرد: در تبلیغ باید اول خودسازی فرد باشد تا اثر بخشی ویژه ای شکل گیرد و این عصمت نصبی را باید یک مبلغ در خود نهادینه کند.


افتخاری به رفتار حضرت موسی(ع) در برابر فرعون اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن خطاب به موسی در مقابل فرعون می فرماید که با آرامش با او سخن بگو و از این موضوع برداشت می‌شود که در قدم اول در تبلیغ؛ سخن گفتن با آرامش یک امر مهم است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای شجاعت در تبلیغ را یک اصل برای مبلغ دانست و گفت: در رساندن احکام و کلام الهی مبلغ باید شجاعت داشته باشد تا احکام الهی برای مردم به طور کامل تبیین شود./978/پ202/ی

ارسال نظرات