۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۶۷۳۳۰
وزیر دفاع در جشن دو سالگی دولت تدبیر و امید در اصفهان:

رییس جمهور فاقد وابستگی حزبی است/ شعار دولت با عملش تطابق دارد

خبرگزاری رسا ـ سردار دهقان با اشاره به دستاوردهای دولت در زمینه ایجاد ثبات و آرامش در جامعه گفت: دولت از نقد و انتقاد استقبال می‌کند اما با تخریب و بداخلاقی به طور جدی مقابله خواهد کرد، کسانی که ایجاد ناامیدی و یأس می‌کنند به دنبال منافع ملی نیستند.
سردار دهقان وزير دفاع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امشب در جشن دومین سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات، روزهایی نظیر 24 خرداد ماه را روز پیروزی مردم دانست و گفت: در چنین روزهایی مردم به سمت اصلاح مسیر جامعه به سوی رشد و تعالی قدم برداشته اند.
 
وی در ادامه افزود: ملت ما بصیر و زمان شناس هستند و همواره انتخاب درست و دقیقی داشته‌اند، مردم این ویژگی مهم خود را در شرایط حساس و مهم به خوبی نشان داده‌اند، در شرایطی که کشور به حضور مردم و مقابله با توطئه‌ها نیاز داشته است شاهد حضور مردم در صحنه بوده‌ایم.
 
وزیر دفاع با اشاره به شعار سال 92 مبنی بر حماسه سیاسی و اقتصادی و اهمیت حضور مردم در شرایط خاص و حساس سال 92 تصریح کرد: در زمان انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، کشور در شرایطی خاص و حساس از نظر مسائل داخلی و خارجی به سر می‌برد، دشمنان تلاش می‌کردند تا مردم را از حضور در انتخابات و خلق حماسه‌ای بزرگ ناامید و دلسرد کنند اما شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری بودیم.
 
دهقان با اشاره به تلاش برخی جریان‌های داخلی و خارجی در راستای زیرسؤال بردن مشروعیت نظام اظهار کرد: برخی تلاش می‌کردند تا مشروعیت نظام و سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرند اما مردم با حضور حداکثری خود توطئه دشمنان را خنثی کردند و پیام رهبر انقلاب به هنگام رأی دادن مبنی بر این که رأی مردم امانت و حق الناس است تمام دروغ‌ها و دشمنی‌ها را از بین برد.
 
وی حماسه 24 خرداد را متعلق به مردم ایران دانست و خاطر نشان کرد: حضور 72 درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی بیانگر حمایت مردم از کشور و اعتماد مردم نسبت به ساز و کار انتخابات است، این حماسه بزرگ حاصل شرایطی است که در زمان انتخابات مردم در آن قرار داشتند.
 
وزیر دفاع حجت الاسلام روحانی را فاقد وابستگی حزبی و تعلقات حزبی و گروهی توصیف کرد و افزود: رییس جمهور با شعاری متفاوت از دیگران وارد عرصه انتخابات شد، وی عزمی راسخ و اراده‌ای قاطع برای مبارزه با مشکلات جامعه و رنج‌های مردم داشت و با مطرح کردن شعار اعتدال خود را به ملت ایران معرفی کرد و مردم نیز از این اعتدال استقبال کردند.
 
دهقان با اشاره به نیازمندی کشور و جامعه به آرامش و ثبات تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایطی زمام امور را به دست گرفت که شاهد رکود اقتصادی و تورم فوق العاده و رکود کسب و کار و فعالیت های اقتصادی در کشور بودیم، دولت به دنبال تعریف و تمجید از خود نیست و انتظار ندارد در تریبون‌ها به تعریف از آن بپردازند.
 
وی مقابله با کشمکش‌های داخلی و تنش زدایی در فضای سیاسی بین المللی را اولویت دولت یازدهم ذکر کرد و گفت: در شرایطی که جامعه به علت مشکلات اقتصادی در درون خود شکاف‌های بزرگی را شاهد بود و به جای رفع مشکلات بیشتر شاهد نزاع و درگیری بود دولت یازدهم توسط مردم انتخاب شد و سرکار آمد و با شعار اعتدال و رویکردهای تنش زدایی خود مشکلات را حل کرد.
 
وزیر دفاع در ادامه خاطر نشان کرد: مردم به دنبال گمشده خود می‌گردند و در زمان انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بیشترین احساس قرابت را با حجت الاسلام روحانی داشتند و صداقت و عزم جدی برای حل مشکلات و معضلات کشور را در شخصیت حجت الاسلام روحانی پیدا کردند.
 
دهقان اعتدال را به معنای انتخاب مدیران بر اساس صلاحیت‌های حرفه ای و توانمندی های مدیریتی دانست و تصریح کرد: اعتدال به معنای این است که باید عرصه‌های خدمتی را به کسانی واگذار کرد که در آن زمینه تخصص و تعهد دارند و موجب باز شدن فضای اندیشه ورزی و اجماع سازی شوند.
 
وی ضمن تأکید بر لزوم احترام گذاشتن به عقاید مختلف و افکار متفاوت اظهار کرد: اعتدال به معنای پرهیز از شخصی نگری و قانون گریزی و داشتن نگاه جناحی و حزبی است، دولت یازدهم توانسته است با شعار اعتدال به دستاوردی مهم برسد و آن ایجاد ثبات و آرامش در فضای عمومی جامعه است.
 
وزیر دفاع با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت ابراز کرد: دولت این شعار را به معنای به کار گرفتن تمام ظرفیت‌های خود در راستای خدمت رسانی به ملت و رفع مشکلات جامعه می‌داند؛ البته برای حل شدن معضلات و مشکلات کشور باید همه وارد صحنه شوند و نیازمند تلاش همگانی برای رفع مشکلات هستیم.
 
دهقان با اشاره به استقبال دولت از نقد و انتقاد خاطر نشان کرد: دولت با بداخلاقی و تخریب و ایجاد فضای یأس و ناامیدی در کشور به شدت مخالف است و افرادی که در کشور فضای ناامیدی و یأس ایجاد می‌کنند به دنبال منافع ملی نیستند بلکه هدف آنها تخریب است.
 
وی در ادامه تصرح کرد: ملتی که نسبت به آینده خود خوش بین هستند با نشاط و به صورت فعال در عرصه حاضر می‌شوند،کسانی که تلاش می‌کنند امید را از جامعه و افکار عمومی بگیرند و القای عدم توانمندی دولت و ایجاد نارضایتی مردم را دنبال می‌کنند به دنبال تأثیر گذاری بر روی حضور مردم در صحنه هستند.
 
دهقان حفظ امید و نشاط را از رسالت‌های دولت و وظایف دولت ذکر کرد و افزود: دولت یازدهم اجازه نمی‌دهد کشمکش‌های سیاسی فضای نشاط و امید کشور را خدشه دار کند، دولت یازدهم طی دو سال تلاش‌های مؤثر و مفیدی برای خروج کشور از رکود اقتصادی انجام داده است.
 
وزیر دفاع با اشاره به عزم جدی دولت برای مبارزه با فساد اقتصادی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم دولت این بوده است که به صورت جدی به مبارزه با فساد اقتصادی و اداری پرداخته است و مدعی هستیم که مدیران این دولت جزء پاک دست ترین افراد جامعه هستند و مبارزه با فساد اداری در این دولت به صورت جدی وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه دولت گفتمان تعامل سازنده با دنیا را پیش برده است و شعارش با عملش همخوانی دارد، گفت: فعالیت این دولت در عرصه بین المللی در اوج اقتدار است و تلاش می‌کند تا همه حقوق ملت ایران را احیا کند و هرگز زیربار ذلت، تحقیر و ظلم استکبار نخواهد رفت./1304/پ202/ج
ارسال نظرات