۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۷۳۳۳
رییس جمهور در نشست شورای اداری خراسان شمالی:

توافق جامع هسته ای با رعایت تمام خطوط قرمز حاصل می شود

خبرگزاری رساـ رییس جمهور گفت: دولت در زمینه مذاکرات هسته ای خود را به رعایت تمامی خطوط قرمز متعهد می داند و معتقد است با وجود این توافق جامع هسته ای با کشورهای گروه 1+5 حاصل می شود.
رييس جمهور - نشست شوراي اداري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور یکشنبه شب در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی، با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشور تاکنون با رعایت تمامی خطوط قرمز و با صلابت و عزت این مذاکرات را ادامه داده است.

 

وی با بیان این که دولت و مذاکره کنندگان کشور در مسیر باقی مانده تا مهلت دست یابی به توافق جامع هسته ای نیز خطوط قرمز مذاکرات را رعایت خواهد کرد، افزود: حفظ غنی سازی در داخل کشور، ادامه تحقیق و توسعه و لغو تمامی تحریم های مالی، اقتصادی و بانکی از جمله خطوط قرمز مذاکرات هسته ای به شمار می روند و دولت یازدهم اطمینان دارد با رعایت همه این خطوط قرمز توافق جامع هسته ای با کشورهای گروه 1+5 حاصل می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که مسیر دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای خواست و انتخاب مردم است، خاطرنشان کرد: اگر به حول و قوه الهی ملت ما در این مسیر به توفیق نهایی برسد، این اولین بار در تاریخ سیاسی جهان خواهد بود که کشوری که پرونده اش به شورای امنیت و فصل هفتم سازمان ملل ارجاع شده، با بزرگ ترین قدرت های شرق و غرب پای میز مذاکره نشسته و با دفاع عزتمندانه و مقتدرانه از حق مسلم خود، به پیروزی رسیده است.

 

با اقدامات دولت یازدهم آرامش در بخش های مختلف کشور حاکم شده است

وی اضافه کرد: حفظ اهداف و خطوط قرمز دولت و ملت و پیروزی در مذاکرات هسته ای بسیار مهم بوده و همه این موارد ثمره حضور مردم و عنایت حق است.

 

حجت الاسلام والمسلمیمن روحانی تصریح کرد: با وجود این باید توجه داشت که عنایات و لطف خداوند وقتی حاصل می شود که ملت یکپارچه در صحنه باشند.

 

رییس جمهور با بیان این که مردم ما حرکت بسیار مهمی در صحنه سیاست داخلی و خارجی آغاز کرده اند، اظهار کرد: امروز شرایط ما در داخل و خارج کشور، دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و به طور کلی در تمامی زمینه ها با گذشته متفاوت شده است.

 

به گفته وی امروز در دانشگاه های کشور فضا آرام تر شده و این نتیجه حضور ملت، انتخاب مردم و فداکاری و انسجام ملی است که از دو سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: در بخش اقتصادی نیز فضای کشور، آرام و مناسب شده است چرا که اگر فضای اقتصاد آرام نباشد سرمایه گذاری ممکن نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: اگر هر روز نرخ ارز بالا و پایین برود، قیمت طلا و کالا تغییر کند، تلاطم در بازار وجود داشته باشد و به طور کلی فضای اقصاد کشور ثبات نداشته باشد به طور قطع سرمایه گذاری صورت نمی گیرد.

 

امنیت سرمایه گذاری در کشور در گرو همکاری و هم افزایی سه قوه است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: امنیت تنها به معنای عدم وجود جنگ و بمب گذاری نیست، بلکه امنیت در سرمایه گذاری مجموعه ای از شرایط است که می بایست از سوی بخش های مختلف کشور فراهم شود.

 

رییس جمهور اضافه کرد: اگر هر روز صبح مجلس بخواهد قانونی وضع کند آیا امنیت می ماند؟ اگر خدای ناکرده قوه قضاییه عادلانه رفتار نکرده و برخی افراد را به بهانه های واهی به زندان محکوم کند آیا امنیت باقی می ماند؟ روشن است که در چنین جامعه ای امنیت نخواهد بود.

 

وی با بیان این که امنیت و آرامش مناسب با همکاری و هم افزایی سه قوا و اراده جمعی حاکم می شود، افزود: باید همه برای دست یابی کشور به امنیت و آرامش بیشتر تلاش کنند تا سرمایه گذاری در ایران اسلامی رونق گرفته و تقویت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اضافه کرد: البته شرایط تحریم مشکلاتی را برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد کرده اما تلاش می کنیم با دست یابی به توافق هسته ای این مشکلات رفع شود.

 

سرمایه گذاری با حمل چمدانی پول صورت نمی گیرد

وی با اشاره به اثر مستقیم تحریم ها بر روی سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: وقتی کشور در وضعیت تحریم کامل قرار دارد، اگر سرمایه گذاری بخواهد وارد کشور شود، از طریق چه بانکی سرمایه خود را وارد و خارج کند؟ وقتی این راه بسته شده باید تلاش کرده و آن را باز کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار کرد: نمی توان انتظار داشت در شرایط تحریم بانکی سرمایه گذار وارد کشور شده و پول و سرمایه خود را به صورت چمدانی منتقل کند.

 

رییس جمهور افزود: مشکلاتی در کشور وجود دارد اما امیدواریم شرایط بهبود یابد همان طور که در طول دو سال گذشته نیز وضعیت کشور در بسیار از شاخص ها ارتقا یافته است.

 

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در همین استان خراسان شمالی در دو سال اخیر به نسبت سال های قبل اقدامات مهمی انجام شده و امید می رود با سفر هیأت دولت تدبیر و امید نیز حرکت های بسیار خوبی برای توسعه استان آغاز شود که همه این موارد از اثرات حضور و انتخاب مردم است.

 

 

تداوم حضور مردم در پای صندوق های رأی در گرو عمل به وعده ها است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که مردم می بایست جایزه حضور و مشارکت سیاسی خود را دریافت کنند، افزود: اگر بیش از 73 درصد واجدین شرایط رأی در خراسان شمالی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شرکت می کنند، این مردم باید جایزه خود را دریافت کرده و ببینند که شرایط آنها نسبت به قبل تغییر کرده است.

 

وی ادامه داد: اگر 73 درصد مردم در صحنه و پای صندوق های آرا آمدند اما ببینند بعد از انتخابات چیزی تغییر نکرد به طور قطع بار دیگر پای صندوق ها حاضر نمی شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که مردم باید رشد و توسعه و حرکت به سمت جلو را احساس کنند، خاطرنشان کرد: البته همواره تکلیف شرعی مردم برای حضور در انتخابات وجود دارد اما مردم نیاز به تشویق هم دارند و می بایست این تشویق در عمل به مردم نشان داده شود.

 

دولت تدبیر به وعده های خود وفادار خواهد ماند

وی با اشاره به این که در این دو سال در بخش های مختلف کشور تحولات بزرگی رخ داده است، افزود: این پیشرفت ها نشان می دهد که مردم جایزه حضور و انتخاب خود را دریافت کرده اند.

 

رییس جمهور با تأکید بر این که همه ما به وعده ها و به راهی که در 24 خرداد 92 انتخاب کردیم وفادار می مانیم، تصریح کرد: اگر چه در این مسیر مشکلاتی وجود دارد اما دولت تدبیر و امید به ادامه این مسیر مصمم و محکم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین با تأکید بر لزوم همکاری و همدلی بیشتر بخش ها و جناح های موجود در کشور با دولت، افزود: در انتخابات هر کس به نامزدی رأی می دهد اما وقتی کسی اکثریت آرا را به دست آورد، دیگر رییس جمهور کشور است و همه باید از او حمایت کنیم نه آن که اگر ما به رییس جمهور رأی ندادیم دیگر از او حمایت نکنیم.

 

به گفته وی وقتی بحث و مناظره و تلاش انتخاباتی به پایان رسید دیگر رقابت را تمام شده بدانیم و حمایت را جایگزین آن کنیم.

 

رییس جمهور در خاتمه با ابراز امیدواری نسبت به رفع مشکلات کشور با همکاری و همگامی مردم و مسؤولان، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران تاکنون از فراز و نشیب های سختی عبور کرده و به فضل الهی از این گذر تاریخی نیز با مؤفقیت عبور خواهد کرد./9314/پ201/ج

ارسال نظرات