۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۶۷۳۳۵
آیت الله نمازی:

رمز پیروزی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، پیروی از قرآن و اهل بیت است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: عالمان دین جزو برجسته ترین انسان های دنیا هستند چرا که عالم اهل بیت(ع) چراغ راه دنیای تاریک و جهالت است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان یکشنبه شب در برنامه تکریم و نکوداشت مساجد در مسجد باب الحواج خیابان آیت الله سعیدی این شهرستان گفت: در طول تاریخ اسلام، از غیبت صغری تا غیبت کبری امام زمان(عج) این فقها و علما بودند که شبانه روز و با تمام وجود عمر با برکت خود را صرف اسلام کردند تا احادیث جعل و تحریف نشود.

 

وی افزود: یکی از این عالمان برجسته شیخ مفید است؛ امام زمان(عج) در فوت شیخ مفید عزادار شد و نامه هایی که امام زمان به شیخ مفید نوشته است از اسناد تاریخ با عظمت اسلام است.

 

به گفته وی، شیخ مفید بیش از 200 تا 300 کتاب فقط در مباحث فقه و اصول و در شبهاتی که در آن دوره دشمنان اسلام ایجاد می کردند نوشته است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: در سال 70 که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بزرگداشت هزاره شیخ مفید را برگزار کرد بسیاری از آثار او به چاپ رسید که یکی از آثار شیخ مفید، چندین کارتن کتاب است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به کتاب هایی که شیخ مفید در باره شبهات نوشته است گفت: خون های زیادی به پای درخت شجره طیبه اسلام ریخته شده است و علمای زیادی به پای این شجره طیبه به شهادت رسیده اند تا این اسلام امروز به ما رسیده است و در زمان حاضر نیز شهدای محراب، آیت الله دستغیب، آیت الله مدنی و... همه در راه دفاع از اسلام و پاسداری از اسلام به شهادت رسیده اند و این یک سرمایه بی بدیل و بی نظیری است که امروز به دست ما رسیده است.

 

رمز سعادت و هدایت بشر در قرآن و کتاب عترت جا سازی شده است

عضو جامعه مدرسین خوزه علمیه قم  در ادامه با تأکید بر این که رمز سعادت و هدایت بشر را قرآن و کتاب عترت جا سازی شده است، از ماه رمضان به عنوان ظرف نزول قرآن  نام برد وافزود: قرآن از عرش به فرش نیامده است تا از آن برای استخاره یا سفره عقد و تلاوت بر مردگان استفاده شود.

 

آیت الله نمازی از قرآن به عنوان کتاب هدایت نام برد و یاد آورشد: بنا به نقل محدثین شیعه و سنی، پیامبر اکرم(ص) فرمود من از میان شما می روم اما دو چیز را برای شما گذاشتم، یکی قرآن و دیگری اهل بیت(ع)، که اگر امت اسلامی به قرآن و اهل بیت چنگ بزنندگمراه نخواهند شد.

 

به گفته وی یکی از مهمترین دلایلی که امروز باعث شده است تا جهان اسلام و سران کشورهای اسلامی در دام صهیونیست ها گرفتار شوند و به عنوان نوکر آنها مسلمانان یمن را قتل عام و مردم مسلمان یمن را شخم می زنند و مسلمان بحرین را قتل عام و شکنجه می کنند به دلیل این است که با قرآن و اهل بیت(ع) بیگانه شده اند.

 

رمز پیروزی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) است

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: امروز خداوند نعمت پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) را به ملت شجاع و مسلمان ایران داده است و رمز پیروزی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیز در پیروی از قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

آیت الله نمازی گفت: اگر امروز آمریکا و کشورهای 1+5  قدرت مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارند برای این است که پیروان قرآن و اهل بیت و فرزندان عاشورا و کربلایی هستیم که رمز آن هیات من الذله است.

 

وی افزود: متولیان فرهنگی، پدران و مادران و آموزش و پرورش باید جوانان را با قرآن آشنا کنند چرا که ملتی که با قرآن آشنا باشد و با قرآن انس داشته باشد رستگار و پیروز است و مصیبت برای ملت هایی است که با قرآن و اهل بیت فاصله بگیرند.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر جدی گرفتن اصول و فروع دین در جامعه یاد آورشد: از پیامبر اکرم سؤوال شد بالاترین علم که در رأس همه علوم باشد کدام است، پیامبراکرم(ص) فرمود بالاترین علوم، معرفت الله و خداشناسی است که هرجامعه ای که خدا شناخته باشد هیچ مشکلی در چنین جامعه ای وجود نخواهد داشت.

 

به گفته وی، تمام مشکلات امروز دنیا به دلیل نشناختن خدا است، لذا اگر معرفت هم داشته باشد معرفت او کامل نیست یعنی نماز می خواند و غیبت دیگران را نیز می کند، نماز می خواند و کلاهبرداری هم می کند.

 

اساس سعادت بشر خداشناسی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری، اساس سعادت بشر را خداشناسی دانست و تأکید کرد: جهل انسان منشاء شقاوت و گمراهی انسان است و انسانی که از بدو تولد هیچ بوده است به جایی می رسد که گیج قدرت است.

 

آیت الله نمازی همچنین ماه رمضان را ماه نور، پاکی و ماه پالایش از فضولات و ضایعاتی است که در شأن انسان نیست و باید از وجود انسان پاک شود چرا که خداوند طاهر و مطهر است و با فرستادن آب زمینه طهارت جسم بشر و با فرستادن قرآن زمینه طهارت نفوس و تزکیه نفوس و مبارزه با هوای نفس انسان را فراهم کرد.

 

وی افزود: روزه مطهر است و جسم و هم روح را پاکسازی می کند، لذا ائمه اطهار در مورد روزه می گویند، تشنگی در ماه رمضان انسان را به یاد تشنگی در قیامت و گرسنگی در ماه رمضان انسان را به یاد گرسنگی قیامت می اندازد./1307/پ202/ج

 

ارسال نظرات