۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۶۷۳۶۸
سخنران حرم رضوی:

هدف انبیای الهی از توبه، رشد بیشتر و قرب به خداوند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریمان با بیان این‌که پیامبر(ص) هم توبه می کردند با اینکه گناهکار نبودند، گفت: هدف اولیا و انبیای الهی از توبه ترفیع درجه، رشد بیشتر و قرب به خداوند است.
امام جمعه فريمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید الوالفضل طباطبایی، امام جمعه فریمان شب گذشته در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: ماه رمضان ماه مهمانی خداوند از بندگانش است اما شرط ورود به توبه و اراده به برگشت به سوی خداوند است.

 

وی تصریح کرد: شعبان المعظم هم شهر النبی و هم شهر الاستغفار است، شعبان ماه مناجات، توجه، ارتباط معنوی با خدا و ماه توبه است؛ استغفار ابزار توبه است نه خود توبه، بلکه توبه پشیمانی، اعتراف به زشتی و قبح گناه و تصمیم به ترک آن است.

 

امام جمعه فریمان بیان کرد: از سفارش های امام هشتم(ع) به اباصلت در روزهای پایانی ماه شعبان این بوده است که در این فرصت باقی مانده از این ماه عظیم اولویت کارت را توبه از گناهان و آشتی دوباره با خدای عزّوجل قرار بده و این فرصت را غنیمت بشمار.

 

وی افزود: راه صحیح زندگی انسان صراط مستقیم است و توبه به معنای برگشت از راه خطا و انحرافی از این مسیر است که شیطان به عنوان دشمن اصلی انسان آن را تابلوی راهش قرار می دهد.

 

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: یک چهارم آیات قرآن کریم درباره دشمن شناسی است؛ اینکه انسان دشمن خداوند و دشمن خودش را بشناسد؛ دلبستگی به مال، مقام، پست، ظواهر و زیورهای دنیوی دشمنی با خدا است.

 

وی با اشاره به این که انسان در همه حال باید استغفار کند، افزود: 87 مرتبه در قرآن کریم آیه توبه آمده است و در 25 آیه قرآن کریم که 13 آیه آن مکی و 12 آیه آن مدنی است درباره توبه سخن گفته شده است به این معنا که پیامبر(ص) چه هنگامی که در مبارزه و جنگ با دشمنان اسلام بوده و چه هنگامی که به فتح و پیروزی دست یافته است، باید توبه کند.

 

امام جمعه فریمان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) هم توبه می کردند با اینکه گناهکار نبودند؛ هدف اولیا و انبیای الهی از توبه ترفیع درجه، رشد بیشتر و قرب به خداوند است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات