۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۶۷۴۴۳
مدیر کانون های مساجد استان اردبیل:

اجرای طرح های اوقات فراغت با محوریت مساجد سبب کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون های مساجد استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه های اوقات فراغت در ایام تابستان، گفت: اجرای طرح های اوقات فراغت با محوریت مساجد سبب کاهش آسیب های اجتماعی شده است.
اوقات فراغت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل‏‏، نادر سقا‏، مدیر کانون های مساجد استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست خبری‏ که با حضور خبرنگاران برگزار شد، خاطرنشان کرد: مدیریت اوقات فراغت از جمله مهم ترین اقدامات کانون های مساجد است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در فصل بیکاری جوانان و نوجوانان انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح های اوقات فراغت به صورت مناسب در محلات و با محوریت مساجد سبب کاهش آسیب های اجتماعی شده است، افزود: دانش آموزان مدارس نزدیک به مساجد از جمله جامعه هدف کانون های مساجد هستند که برای جذب این دانش آموزان به کانون های فرهنگی و هنری مساجد جذب می شوند.

 

سقا از تنظیم نظام نامه تخصصی برای اوقات فراغت در استان خبر داد و گفت: در این نظام نامه جزییات ثبت نام در کانون های فرهنگی و هنری ذکر شده است.

 

مدیر کانون های مساجد استان‏ اردبیل بیان داشت: ارتباط با مدارس همجوار مساجد، جذب نیروهای دانش آموزی مدارس، دعوت از نخبگان مدارس و پیوند مدرسه و مسجد از جمله محورهای نظام نامه تخصصی طرح اوقات فراغت امسال است.

 

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم مسجد را به طراز اسلامی نزدیک کنیم، افزود: خدمات تفریحی و تسهیلات مختلف زیارتی، ورزشی و فرهنگی برای اعضای کانون های مساجد در جریان طرح اوقات فراغت اعطا می‌شود.

 

این مقام مسؤول‏ اظهار داشت: برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف فرهنگی، در اختیار گذاشتن مربیان رشته های مختلف برای افراد متقاضی آموزش به صورت رایگان و فراهم آوردن زمینه استفاده رایگان از استخرها برای بچه های مسجد از جمله این اقدامات است.

 

سقا در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در ماه رمضان در کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان‏، افزود: غبارروبی مساجد، مسابقات چهل حدیث با محوریت شعار سال، برگزاری مراسم جزء خوانی قران کریم در 100 مسجد و طرح قرآنی 1449 با محوریت تفسیر سوره یس از جمله این برنامه ها است.

 

وی با اشاره به لزوم جذب جوانان و نوجوانان به مساجد‏، گفت: وجود برنامه های فرهنگی و هنری جذاب در مساجد عاملی، مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

 

سقا خاطرنشان کرد: برنامه های اوقات فراغت امسال به گونه ای برنامه ریزی شده است تا بتواند جذابیت لازم را برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد داشته باشد./937/پ202/ح

ارسال نظرات