۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۶۷۴۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

تربیت صحیح زمینه بالندگی جامعه را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تربیت صحیح زمینه سازندگی و بالندگی جامعه را فراهم می کند که باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که تربیت وظیفه دارد در انسان سازندگی و آفرینندگی ایجاد کند، گفت: تربیت باید انسان را از مرحله حیوانی به مرحله انسان کامل و مؤثر رسانده و جهت بقای وجود صیانت نفس و انجام وظایف والدینی زندگی اجتماعی آماده کند.


امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که انسان باید قادر باشد تا زندگی خود را دلنشین ساخته و در مسیری ارزنده قدم بردارد، افزود: تربیت وظیفه دارد تا به انسان درس همزیستی، تعاون و خیرخواهی را به نحوی شایسته آموزش دهد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تربیت باید با بیداری قوا، تعدیل غرایز و پرورش جامع الاطراف انسان را به ثمر برساند، خاطرنشان کرد: تربیت صحیح زمینه سازندگی و بالندگی جامعه بشری را فراهم می کند که باید به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.


حجت الاسلام تقی زاده بیان داشت: تربیت صحیح سبب می شود تا بتوانیم مبانی را در کنار یکدیگر قرار دهیم که سبب سازندگی انسان می شود و آن زمانی که فرد خود را براساس آموزه های دینی بسازد خانه و خانواده اش را در این مسیر آموزش می دهد.


وی با بیان این که اگر پدری اهل نماز نباشد نمی تواند فرزند خود را سفارش به نماز کند، گفت: انسان باید تلاش کند تا خودش را در مسیر جریان تربیتی که براساس سبک زندگی اسلامی و دینی است قرار دهد.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: تربیت وظیفه دارد تا سازندگی و آفرینندگی که سازماندهی شده بوده و از خداوند متعال و اهل بیت معصومین(ع) دستور گرفته را سبب عزت و بالندگی کند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تربیت جنبه تحول آفرینی دارد، گفت: تربیت می تواند انسان را متحول کرده و از منیت به جمع و اجتماع دعوت کند که در منیت چیزی جز خودپسندی وجود ندارد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسانی که در منیت باشد همان چالشی است که او را به هلاکت می رساند، بیان داشت: تربیت اهمیت بسیاری داشته و وراثت را هم تحت تاثیر خود قرار داده و نقش آن را خنثی می کند.


حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: تربیت قادر به ایجاد تحولات ثمربخش در محیط های مادی و معنوی بوده و زمینه ساز تغییرات فکری ایجاد مهارت ها، ترکیب سنت های کهنه و نو ، پدیدآوردن ارزش مطبوع و توانایی برای دگرگونی ها است.


وی، خاطرنشان کرد: هدف تربیت در راستای تحول و رسیدن به کمال و سعادت آدمی است و تلاش دارد تا انسان را به سمت آدمیت هدایت کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات