۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۶۷۴۷۴
امام جمعه فاروج:

آمریکا با هدف عدم دست یابی به توافق در مذاکرات هسته ای شیطنت می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: آمریکا با هدف به نتیجه نرسیدن مذاکرات، در روند دست یابی به توافق جامع هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 شیطنت می کند.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به شیطنت ها و خواسته های نابجای آمریکا در مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5، اظهار کرد: آمریکایی ها با شیطنت هایی که در روند دست یابی به توافق جامع هسته ای می کنند به دنبال به نتیجه نرسیدن مذاکرات هستند.

 

وی با بیان این که در هر صورت ملت بصیر ایران اسلامی به تبعیت از فرموده رهبر معظم انقلاب همچنان از مذاکرات حمایت می کند، خاطرنشان کرد: حمایت های رهبری و ملت از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور به شرطی تداوم می یابد که در این مذاکرات گزاره برگ ملت که همان خط قرمزهای بیان شده توسط رهبری است، مد نظر بوده و به درستی رعایت شود.

 

حجت الاسلام قلیزاده با یادآوری تداوم کارشکنی و شیطنت های آمریکا در برابر دست یابی به توافق هسته ای، افزود: آمریکا درخواست دسترسی و بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندن هسته ای کشور را دارد در حالی که همه می دانند دسترسی به مراکز نظامی و تحقیقاتی ایران خط قرمز ملت بوده و قابل مذاکره نیست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج همچنین با اشاره به برخی اظهارات مسؤولان کشور که حل تمام مشکلات موجود را منوط به رفع تحریم ها می کنند، تصریح کرد: مسؤولان و مدیران باید دقت داشته و رفع مشکلات را به مذاکرات گره نزنند چرا که هیچ گاه نمی توان به دشمنان و اقدامات آن ها مطمئن بود.

 

وی با بیان این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آمریکا دشمن ملت و نظام ما بوده و این دشمنی همچنان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: آمریکا شیطان بزرگ بوده و امام خمینی(ره) نیز تا روز آخر به صورت کامل اعتقاد داشت که آمریکا شیطان بزرگ است و با مستکبرین سر آشتی نداشت.

 

حجت الاسلام قلیزاده با تأکید بر این که تبیین علت آشتی‏ناپذیری امام راحل و نظام جمهوری اسلامی با آمریکا اهمیت دارد، افزود: امام خمینی(ره) آمریکا را در رأس قدرت‏های استکباری جهان و مسؤول اصلی تمام مشکلات جهان اسلام به‏ خصوص ایران می‏دانست و به‏ همین ‏دلیل نیز از اولین روزهای شروع نهضت، در حرکت اعتراضی خود به قانون استعماری‏ کاپیتولاسیون، نوک پیکان مبارزه را به طرف آمریکا نشانه گرفت و گرفتاری‏های ایران را به آن دولت نسبت داد.

 

وی ادامه داد: به همین دلایل است که سخنان تاریخی‏ امام(ره) از جمله «تمام گرفتاری ما از این آمریکاست»، « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و غیره هیچ‏گاه از حافظه مردم پاک نخواهد شد.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: از نظر ملت ایران چه در مذاکرات هسته ای به نتیجه برسیم و چه به نتیجه نرسیم تا موقعی که آمریکا تحت نظر صهیونیست ها اداره شده و منافع رژیم صهیونیستی برای او ارجحیت دارد، حمایت از ظالمان و جانیان عالم مانند داعش و سایر گروه های تروریستی در دستور کارش قرار دارد و اجازه ندهد ملت ایران به حقوق حقه خود در عرصه های مختلف دست پیدا کند؛ آمریکا همان شیطان بزرگ است.

 

به گفته وی تا موقعی که آمریکا به دنبال دشمنی با بشریت و شیطنت در اقصی نقاط دنیا باشد فریاد ملت ایران همان فریاد مرگ بر آمریکا خواهد بود.

 

امام جمعه فاروج با بیان این که آمریکا به وجود آورنده گروه های تکفیری در منطقه با حمایت مالی آل سعود و حکام مرتجع عرب است، اظهار کرد: اعتراف مجری فاکس نیوز مبنی بر این که ایران از تروریسم حمایت نمی کند و این عربستان است که همه نوع پشتیبانی را از گروه های تروریستی انجام داده و این گروه ها و اشخاصی مانند بن لادن را بر سر راه مسلمانان قرار می دهد، خود گویای پشت پرده و واقعیت های موجود در این زمینه است.

 

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: امروز با رسمیت یافتن هم پیمانی آل سعود با آل یهود، آیه 82 سوره مبارکه مائده مصداق عینی پیدا کرده است، آیه ای که در آن خداوند خطاب به رسول گرامی اسلام می فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُواْ؛ مسلما یهودیان و کسانى که شرک ورزیده‏اند را دشمن‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت»./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات