۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۶۷۵۱۷

توصیه های آیت الله موحدی کرمانی به اصولگرایان برای حفظ وحدت

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: شما اصول‌گرایان باید دقت کنید که در بین خود روحیه برائت پیدا نکنید و به هم عشق بورزید باید مانند امت واحده اجازه غیبت و بدبینی نسبت به هم را ندهید با مدارا با هم رفتار کنید.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در نشست سراسری یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی(یکتا) که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، برگزار شد، گفت: قرآن درباره اصحاب کهف می‌فرماید: اصحاب کهف جوانمردانی بودند که سرمایه آنها ایمان به خدا بود که با این سرمایه حرکت کرده و ما نیز آنها را یاری کردیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از ایجاد چنین تشکلی افزود: در این مقطع حساس این حرکت وسیع به دور از تفرقه برای تحقق آرمان‌های الهی بسیار با ارزش است.

نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری، ضمن توصیه مومنان به صبر عنوان کرد: بر اساس وعده الهی در قرآن شما مومنان صابر و مقاوم باشید، از دشمن نهراسید راه صحیح خود را در پیش بگیرید پیروز خواهید شد.

صبر زمینه ساز عزت مسلمانان است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه بیان داشت: پیامبر اسلام(ص) هنگام شکنجه مسلمانان توسط مشرکان آنها را به صبر و هجرت دعوت کرد زیرا صبر و هجرت زمینه‌ساز شکست مشرکین و عزت مسلمانان بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تشبیه وحدت به ناموس نظام هستی، ابراز کرد: در نظام تکوین و تشریع همه موجودات به سمت توحید حرکت می‌کنند؛ تنها انسان است که از این راه خود را جدا می‌کند، انبیا آمدند که به انسان نشان دهند تمام هدف او باید الله باشد.

وی افزود: خداوند در قرآن خطاب به انسان می‌فرماید: ای انسان تو با رنگ و زبان مختلف از ریشه واحد هستی، مبادا رنگ‌ها و زبان‌ها میان شما اختلاف ایجاد کند، در نظام هستی تنها طاغوت‌ها دست به تفرق و تشتت می‌زنند.

نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: کلمه توحید عصاره اسلام است همه شما تلاش کنید در این مسیر متحد تصمیم گرفته، سخن گفته و حرکت کنید.

این تشکل‌ها باید صدق را سرلوحه کار خود قرار دهند

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، با اشاره صدق به عنوان گام اول در مسیر این تشکل، عنوان کرد: این تشکل‌ها با هدف والای وحدت باید صدق را نیز سرلوحه کار خود قرار دهند، یعنی اهداف مادی و رنگ غیر خدایی در آن نباشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: بر اساس تفکر الهی و شیعی اگر بنا است جایگاهی در این کشور اشغال شود باید بر این جایگاه اصلح بنشیند؛ در تشکل باید افرادی که راهشان الهی است جذب شوند تا تشکل قوی شود.

وی افزود: سرمایه دو تشکل یکی حزب جمهوری اسلامی و دیگری جامعه روحانیت مبارز در جمهوری اسلامی اخلاص بود، شهید بهشتی به تمام معنا مخلص بود اگر فردی خلوص نداشت به حزب آنها راه پیدا نمی‌کرد، اگر پیامبر(ص) در عرض 23 سال امتی غرق فساد را به امتی با انسان‌های ارزنده تبدیل کرد در اثر اخلاص بود.

نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: ورود و خروج شما در تشکل باید با صدق و اخلاص باشد، در این زمینه از خداوند استعانت بطلبید خداوند نیز شما را یاری خواهد کرد.

اعضا تشکل باید اصل ولایت فقیه را قبول داشته باشند

وی اشاره به اصولی که اعضا باید پایبند آن باشند، اظهار داشت: همه اعضا تشکل باید ولایت فقیه، اسلام و  جمهوری اسلامی را قبول داشته باشند؛ همچنین به ساده زیستی، توجه به مستضعفان و اقدام در رفع مشکلات آنها، کمک به پییشرفت همه جانبه کشور، پرهیز از سیاه‌نمایی و اداره امور کشور بر اساس موازین اسلامی التزام عملی داشته باشند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به خصومت دشمن، اظهار داشت: کار دشمن، دشمنی است اگر شما خواب باشید دشمن بیدار است، اعضا تشکل باید در مقابل دشمنان داخلی چون سران فتنه و دشمنان خارجی موضع‌گیری شفاف داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری، تیم مذاکره کننده را به عنوان فرزندان این ملت حمایت کرده اما دائم به آنها تذکر می‌دهد، گفت: ما باید در مقابل هر چه که به استقلال، عزت و شکوه ایران اسلامی آسیب می‌زند ایستادگی کنیم.

اصولگرایان بین خود روحیه وحدت داشته باشند

نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری، حفظ روحیه وحدت در میان اصولگرایان را مهم ذکر کرد و گفت: شما اصول‌گرایان باید دقت کنید که در بین خود روحیه برائت پیدا نکنید و به هم عشق بورزید باید مانند امت واحده اجازه غیبت و بدبینی نسبت به هم را ندهید؛ با مدارا با هم رفتار کنید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطرنشان کرد: محصول این تشکل از بهترین عبادات است زیرا شما می‌خواهید برای مسائل اساسی جامعه اسلامی برنامه‌ریزی کنید اگر بتوانید در مجلس انسان‌های صالح وارد کنید عبادت بزرگی انجام دادید./807/پ202/ج

 

ارسال نظرات