۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۶۷۵۵۷
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

مهم‌ترین وظیفه متولیان مسجد، عمیق کردن ارتباط مردم با مساجد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: مهم‌ترین وظیفه متولیان مسجد عمیق کردن ارتباط مردم با مساجد است، از این رو افرادی که با مسجد ارتباط دارند را باید حفظ کرد و آنهایی که با مسجد قطع ارتباط کرده‌اند را باید با مسجد ارتباط داد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان شامگاه دوشنبه در جمع رؤسای شوراهای اسلامی، هیأت امناء مساجد و دهیاران منطقه مشهد اردهال کاشان در آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) اردهال، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است که محبوب‌ترین زمین ها نزد خداوند مساجد و بدترین مکان ها بازارها هستند.

 

وی افزود: قدرت برتر در عالم خداوند است و او ولی مؤمنان، آسمان و زمین است و قدرتمندی غیر از خدا نیست و نمی‌تواند باشد، از این رو تا بر این عقیده استوار نباشیم، مسلمان نیستیم.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی اردهالی با اشاره به این که مسجد خانه خدا است، گفت: در مسجد باید به زیارت خداوند رفت و مشکلات را در مسجد مطرح کرد، از این رو خداوند می فرماید «هر کس مسجدی را در مکانی بسازد و آباد کند بهشت بر او واجب می شود».

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: بعد از خداوند، پیامبران از حضرت آدم تا خاتم به عنوان مافوق قدرت های بشری هستند و دانشمندان و پرفسورهای عالم به هیچ طریقی علمشان به سطح علم پیامبران نخواهد رسید، چرا که علم دانشمندان تحصیلی و تجربی است، اما علوم پیامبران ذاتی و اصولی است و آنها رسول و مربی هستند.

 

وی با اشاره به این‌که هیچ پیغمبری دچار اشتباه نشده است، چرا که علم الهی از اشتباه عاری است، گفت: تمام ذکر، عبادت و بیشترین فعالیت پیامبران الهی در مسجد بوده است، چرا که مسجد خانه خدا است، از این رو در روایات آمده است کسانی که به مسجد می آیند، زائر خدا محسوب می شوند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که کسانی که به طرف مسجد می‌روند، هر قدم‌شان تسبیح خداوند است، گفت: پیامبر اسلام(ص) به اباذر می‌فرماید، تا زمانی که در مسجد نشسته‌ای خداوند به ازای هر نفس تو برایت درجه‌ای در بهشت قرار می‌دهد.

 

به گفته وی، پیامبر(ص) مساجد را بازاری از بازارهای آخرت دانسته است که در آن بر سفره آمرزش می‌نشینند و با هدیه بهشتی بدرقه می‌شوند و امام حسن(ع) نیز اهل مسجد را زائر خدا دانسته است.

 

مهمترین وظیفه متولیان مساجد، عمیق کردن ارتباط مردم با مساجد است

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی با اشاره به این که نماز جماعت موجب آشنایی مسلمانان با یکدیگر، رعب و وحشت دشمنان، خوشبینی مردم، کفاره گناه و استجابت دعا می‌شود، گفت: آیت الله خامنه ای رهبر جهان اسلام به ویژه تشیع است و باید تمام دنیا را رصد کند تا در مکانی خلاف اسلام واقع نشود و در صورت بروز خلاف، چاره ای بیندیشد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: ما در مسجد محل خود، باید به اندازه توان خود به رهبری کمک کنیم تا زمانی که از ما سؤال شود چه فعالیتی را در این راستا انجام داده ایم، بتوانیم پاسخگو باشیم.

 

وی با اشاره به این که وظیفه ما در قبال شهدا سنگین است، گفت: مساجد نقشی که در صدر اسلام داشته است را مقداری از دست داده اند، چرا که در اوایل اسلام مساجد نقش قضاوت و نظامی داشته اند.

 

به گفته وی، مهم‌ترین وظیفه ما عمیق کردن ارتباط مردم با مساجد است، از این رو افرادی که با مسجد ارتباط دارند را باید حفظ کرد و آنهایی که با مسجد قطع ارتباط کرده اند را باید با مسجد ارتباط داد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که خواندن قرآن و دعا نباید در مساجد موروثی و مختص یک نفر باشد، گفت: در روایات آمده است که اگر کسی قرآن را اشتباه بخواند، ملائکه آن را تصحیح می کنند و به آسمان می‌برند، از این رو باید به نوجوانان و جوانان میدان داد تا ارتباط آنها با مسجد مستمر باشد و در آینده نیز شاهد حضور آنها در مساجد باشیم./1307/پ202/ح

ارسال نظرات