۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۶۷۵۵۸
حجت الاسلام و‌المسلمین غفوری:

حرکت مدیران مدارس علمیه در چار‌چوب قانون باشد/ رسانه‌ها در خط ولایت فقیه فعالیت کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان این‌که رسانه‌ها وظیفه سنگینی بر دوش دارند، گفت: باید رسانه‌ها مستقل از هر جریان سیاسی تنها در خط ولایت فقیه حرکت کرده و در امور رسانه‌ای خود نیز انقلابی عمل کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين حبيب‌الله غفوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حبیب‌الله غفوری، مدیر حوزه‌های علمیه تهران، شامگاه دوشنبه 25 خرداد‌ماه در دیدار با اعضای تحریریه دفتر تهران خبرگزاری رسا، در محل مرکز حوزه‌های علمیه استان تهران، گفت: از گذشته تا کنون حوزه علمیه تهران و مدارس تابعه کار رسانه ای و ارتباطات در این باره را انجام نداده‌اند و بر اساس همین نیاز تصمیم گرفته‌ایم تا با گماردن افرادی متخصص فعالیت‌های حوزه را رسانه‌ای کنیم.

 

وی افزود: در رسانه‌ای کردن فعالیت‌های حوزه باید هوشیار بود و با دقت عمل کرد، زیرا تجربه شخصی من نشان داده است که گاهی برخی خبرنگاران با غلط نشان دادن برخی اخبار زمینه‌ساز ایجاد شائبه درگیری و اختلاف بین برخی علما می‌شوند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه تهران با بیان این‌که تمایلی به انجام مصاحبه‌های متعدد ندارد، خاطر‌نشان کرد:  بنده معتقدم که باید از انجام مصاحبه‌های غیر ضروری پرهیز کرد، اما این اعتقاد را دارم که باید فعالیت‌های مدارس علمیه و اتفاقاتی که در آن‌ها رخ می‌دهد به اطلاع عموم مردم برسد و آن‌ها را با عقاید و فعالیت‌های غالبا اجتماعی مدارس علمیه و حوزه‌ها آشنا کنند.

 

حجت الاسلام و‌المسلمین غفوری در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به وضع نا‌مطلوب حوزه تهران، افزود: حوزه علمیه تهران یکی از فقیر‌ترین حوزه‌های علمیه سراسر کشور است، اما مسأله مهم و اساسی این است که ما برای خود اهدافی داریم و در راستای اهداف خود تصمیم گرفته‌ایم از طریق مساجد و با شناسایی افراد لایق و علاقه‌مند به بحث طلبگی، جمعیت 7000 نفری محصل در مدارس علمیه خود را افزایش دهیم.

 

ارتباط مؤثر حوزویان با کسبه بازار

وی ادامه داد: یکی از کار‌های مهمی که در دست اجرا است، تهیه و ارائه رساله‌های آموزشی برای بازاریان تهران به زبان فارسی است، زیرا بسیاری از قوانین کسب و کار مغفول مانده است و باید از طریق مساجد و اماکن آموزشی اطراف بازار، کسبه را با قوانین داد و ستد اسلامی آشنا کرد.

 

حجت الاسلام و‌المسلمین غفوری ضمن انتقاد از برخی نا‌مهربانی‌های صورت گرفته با حوزه استان تهران، گفت: ما در پایتخت ام‌القرای جهان اسلام هستیم، اما نگاه برخی مسؤولان به حوزه علمیه تهران به هیچ وجه همانند نگاهی نیست که به سایر اماکن و ارگان‌های دولتی دارند، این در حالی اتفاق می‌افتد که حوزه علمیه تهران درصدد این است که با ارتباط‌گیری مؤثر با مردم، تحولی بسیار بزرگ را ایجاد کند.

 

مدیر حوزه علمیه تهران با تبیین افق‌های پیش رویس حوزه علمیه تهران، تصریح کرد: یکی از افق‌های ما این است که هیچ مدرسه‌ای در تهران بدون حضور یک مربی مذهبی اداره نشود، از سوی دیگر نیز تلاش داریم تا فرهنگ غنی اسلامی را به اقشار مختلف تهران معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به مغفول ماندن برخی از اقدامات خیر‌خواهانه به‌ دلیل عدم پوشش صحیح رسانه‌ای، تأکید کرد: ما شاهد هستیم که برخی از افراد در همین استان تهران مبالغ بسیار چشم‌گیری را جهت کمک به مردم مظلوم جهان در اختیار علما و افراد مسؤول قرار می‌دهند، قطعا اگر از رسانه برخی از کاستی‌ها و نیاز‌ها و برنامه‌های حوزه‌ها معرفی شود، این افراد با آغوش باز این مراکز را مورد حمایت خیر‌خواهانه خود قرار می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام و‌المسلمین غفوری با سفارش به طلبه‌ها و روحانیان درباره احیای معارف اسلامی و ایجاد روشن‌گری در جامعه، گفت: اگر روحانیان از اطرافیان و اقوام خود شروع به آموزش مبانی اسلامی کنند و آنان را با مسائل دینی آشنا کنند، و اگر درباره شبهات سیاسی که گاها پیش می‌آید بتوانند با پاسخ‌های علمی افراد را آگاه کنند، قطعا تأثیر بسیار فوق‌العاده‌ای در جامعه خواهند داشت.

 

رسانه‌ها تنها در خط ولایت فقیه حرکت کنند

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران با تمجید از رسانه‌ایی که در خط ولایت فقیه حرکت می‌کنند، تأکید کرد: نیاز امروز جامعه ما این است که رسانه‌های ما واقعا مستقل از هر نگاه و جریان سیاسی تنها با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در خط ولایت حرکت کنند و به طور کل در امور رسانه‌ای خود نیز انقلابی عمل کنند.

 

مدارس علمیه کار‌های فرای قانون انجام ندهند

وی در ادامه با بیان اعلام آمادگی کامل حوزه‌های علمیه در جهت همکاری با رسانه‌ها، تصریح کرد: باید فعالیت‌های مدیریت‌ها، مدارس، معاونت‌ها و افرادی که با حوزه‌ها ارتباط دارند به‌ طور کامل پوشش رسانه‌ای داده شود، تا تمامی اقشار جامعه با روند کار در حوزه‌ها و برنامه‌های در دست اجرای ان‌ها آشنا شوند.

 

وی در خاتمه با انتقاد شدید درباره برخی اقدامات خلاف قانون، گفت: ما به ‌شدت با اقدامات خلاف قانون مخالف هستیم، زیرا معتقدیم نظام ما زیر سایه رهبری معظم در مسیر حرکت رو به جلو است و ایشان بر تمامی موضوعات اشراف کامل دارند، ضمن این‌که به هیچ‌وجه مدیران مدارس علمیه حق ندارند کاری را بر خلاف قانون انجام دهند، زیرا عمل به قانون در جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران در خاتمه با تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه، به تبیین برخی از خط قرمز‌های کار رسانه‌ای پرداخت و تأکید کرد: باید همه تلاش کنیم تا در صراط مستقیم باشیم و با تلاش خود، اثبات کنیم که پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستیم./856/پ202/ح

ارسال نظرات