سومین همایش آسیب شناسی بازیهای رایانهای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین همایش آسیب شناسی بازیهای رایانه ای عصر دوشنبه 25 خردادماه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد و در ابتدای این مراسم مصطفی ضابط، مدیر مؤسسه خواجه نصیر الدین طوسی به ارائه محورهای آسیب رسان بازیهای رایانهای پرداخت و خاطرنشان کرد: محورهای آسیب رسان این بازیها شامل توجیه جنگ قبل از وقوع آن، اسلام ستیزی و شرطی سازی مخاطب، افزایش روحیه خشونت و پرخاشگری، اشاعه فحشا و بلوغ زودرس و اعتیاد و کم تحرکی مخاطبان میشود.
کارشناس جبهه رسانه فرهنگی انقلاب اسلامی درباره اولین محور آسیب های بازی های رایانهای اظهار داشت: آمریکا و سازنده بازی های کامپیوتری قبل از راه اندازی جنگی در کشوری، با ساختن بازی کامپیوتری و فیلمی آن جنگی را که قرار است در آینده به راه بیندازد، توجیه کرده و بعد اقدام به آن جنگ میکنند.
نباید از صنعت بازیهای کامپیوتری غافل شویم
ضابط درباره اهمیت صنعت بازی های رایانه ای و پرداختن به آن گفت: صنعت بازی کامپیوتری قطعا در آینده رشدی خواهد داشت که در آینده از غافل بودن از این صنعت پشیمان خواهیم شد؛ این صنعت ارزش آن را دارد که به آن بها دهیم؛ چه جای کار دارد که روی این صنعت کار کنیم؛ صنعت بازیهای رایانهای در آمریکا به عنوان دومین صنعت پول ساز آمریکا است و سومین صنعت پول ساز دنیا است.
حکم رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از شبکه های اجتماعی
وی با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب درباره استفاده از شبکههای اجتماعی، اظهار داشت: با این همه قدرتی که در زمینه شبکههای اجتماعی دارند و کار میکنند، خود ما به این شرکتها کمک کنیم؛ طبق حکم رهبر معظم انقلاب اگر ورود به نرم افزار یا داشتن اکانت در آن نرم افزار به ان شرکت کمک کند و آن شرکت دشمن مسلمانان باشد، قطع چنین حرام است؛ این مسلم است که اسرائیل و آمریکا دشمنان مسلمانان هستند و در سراسر دنیا دارد انسان ها و بچه های مظلوم را شهید میکند.
در ادامه این همایش حجتالاسلام فرودحد، مدیر رسانهای حوزه علمیه قم با اشاره به سخن یکی از سیاستمداران خارجی تصریح کرد: یکی از سیاستمداران خارجی گفته بود با این شرایطی که امروز ایران در دنیا دارد، باید فکر حمله نظامی به ایران را از سر بیرون کرد و ایشان طرح دلتا را طراحی میکند؛ سه بعد در دلتای خود علیه ایران به کار ببرید و به نتیجه میرسید؛ یکی اینکه نا به سامانیهای داخلی ایجاد کنید.
وی افزود: دومین بعد دلتای سیاستمدار خارجی علیه ایران این بود که آنها را تحریم کنیم و سوم اینکه آنها را به سمت نبرد رسانهای بکشانید؛ طبق آماری که سال گذشته داده شد 20 میلیون جوان روزانه دو ساعت به بازیهای رایانهای میپردازند؛ یعنی پایان این بحث باید به دکترین ما کشیده شود و باید نخبگان کشور در این باره صحبت کنند.
دشمنان با جاسوسی از گوشی های همراه ضائقه سازی می کنند
فرودحد درباره شبکه های اجتماعی یادآور شد: در شبکههای اجتماعی که امروز به عنوان مثال 11 میلیون ایرانی در حال استفاده است؛ با اطلاعاتی که از گوشی ها جاسوسی میشود و دریافت میکنند، ضائقه سازی میکنند و این ساپورت پوششی ها و جراحی پلاستیک ها ثمره همین ضائقه سازی ها است.
مدیر رسانهای حوزه علمیه قم در پایان یادآور شد: والدین باید الگوی فرزندان خود باشند و درصورتی که خودشان را مدیریت نکنند، نخواهند توانست الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند؛ باید شروع تغییر از خود والدین باشد.
در این مراسم سید مهدی دبستانی به نماینده قضایی مرکز مطالعات مجازی سراج حضور یافت درباره اولین جشنواره محتوایی بازی های دیجیتال و انیمیشن بازی نگار نکاتی را ارائه و خبر از راه اندازی مجمع بازی یاران داد.
این همایش به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم، سازمان بسیج رسانه، مؤسسه فرهنگی دیجیتال نجات، مؤسسه فرهنگی هنری خواجه نصیرالدین طوسی و بانک مهر اقتصاد برگزار شد.
شایان ذکر است که در پایان این مراسم از فعالان حوزه محتوایی تولید بازی یارانهای تقدیر شد./822/پ202/ی