۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۶۷۵۶۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فقیهی در آیین افتتاحیه مشترک برنامه های اوقات فراغت مساجد استان اصفهان بر استفاده بهینه فرصت تابستانه تأکید کرد و گفت: به شکرانه امنیت موجود در کشور باید بر همت خود بیفزاییم.
حجت الاسلام سيد محمود فقيهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمود فقیهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان امروز در آیین افتتاحیه مشترک برنامه های اوقات فراغت مساجد استان اصفهان که در سالن همایش های صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، بر ضرورت توجه به فرصت های ایجاد شده در فصل تابستان تأکید کرد و اظهار داشت: ما در یمن و سوریه و عراق در حال جنگیم و خاکریزهای ما از مرزها به کشورهای همسایه منتقل شده است.

 

وی تصریح کرد: کسانی که در آن کشورها می جنگند از ما جدا نیستند، مبادا ما به غفلت رفته و به دنبال آسایش و رفاه طلبی خود برویم.

 

حجت الاسلام فقیهی خاطرنشان کرد: این شرایط برای کشور ما فرصتی به وجود آورده که در جبهه درون یا تهاجم فرهنگی معطوف شده و تهاجم فرهنگی متقابلی به دشمن داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: در هر لحظه ای که ممکن است ما برای انجام کار فرهنگی از آن غافل شویم، جوانی در یمن، عراق یا سوریه در خون خود می غلطد تا این لحظه من و شما فرصت مقابله فرهنگی پیدا کنیم.

 

حجت‌الاسلام فقیهی اظهار داشت: ما باید برای این فرصت هایی که جوانان مسلمان در کشورهای همسایه با خون و جان خود برای ما فراهم می کنند، پاسخگو باشیم و این امر جز با برنامه ریزی دقیق قابل بهره برداری نیست.

 

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن تجلیل از برگزاری چنین جلسات مشترک میان دستگاهی، از کسب رتبه اول استان اصفهان در طرح ملی حفظ قرآن کریم و آرامش بهاری خبر داد.

 

وی تصریح کرد: 570 مربی در کنار امامزادگان برای طرح ملی حفظ قرآن کریم آموزش دیده اند و تربیت 25 هزار حافظ 3 جزء در دستور کار اداره کل اوقاف استان برای سال 1394 است.

 

حجت الاسلام صادقی خاطر نشان کرد: همچنان که استان اصفهان در زمینه های مختلف چون دفاع مقدس پیشتاز بوده است، در زمینه وقف نیز پیشتاز بوده تا جایی که موقوفه ای به نام احمد رستم در استان به 1117 سال پیش تعلق دارد.

 

وی 23 هزار شهید استان اصفهان را 23 هزار وقف ماندگار دانست و گفت: به نظر من باید نام این شهدا در سامانه موقوفات استان ثبت شود چرا که آن ها جان خود را و پدر و مادرهایشان فرزندان خود را وقف اسلام، اهل بیت و سنت رسول خدا (ص) کرده اند.

 

حجت الاسلام صادقی به نیت واقفان اشاره کرد و گفت: واقفان ما نیز به دو میراث قرآن و عترت رسول خدا(ص) مشرف بودند که این امر در موضوعات وقف نامه ها قابل مشاهده است.

 

وی گفت: حدود 5 سالی است که در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف راه اندازی شده و با سرعت خوبی در حال پیشبرد اهداف سازمان هستند تا جایی که  در سال 1393 موفق به اجرای 57 شناسه فرهنگی در سطح بقاع شدند.

 

مدیر کل اوقاف از اجرای سه طرح در اوقات فراغت خبر داد و گفت: طرح نشاط معنوی، طرح ملی حفظ قرآن کریم و ضیافت الهی طرح هایی است که در طول تابستان در بقاع متبرکه پیگیری می شود./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات