۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۶۷۵۸۵
آیت‌الله صفایی بوشهری:

ولایت‌فقیه عنصر و محور همدلی و هم‌زبانی است

خبرگزاری رسا - امام‌جمعه بوشهر گفت: ولایت‌فقیه عنصر و محور همدلی و هم‌زبانی است و اگر همه ملت ایران بخواهند این را محقق کنند، باید دولت و مردم هم‌زبان و همدل با مقام معظم رهبری باشند.
صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، صبح امروز در نشست ائمه جمعه و اداره اوقاف و امور خیریه استان، گفت: ماه رمضان ماهی پر از خیرات و برکات و لطف و رحمت خدا است و باید در ماه شعبان، خودمان را آماده ورود به این میهمانی الهی کنیم.

 

وی اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات روحانیت شیعه از زمانی که در مکتب امام صادق(ع) تأسیس‌شده و به شکل مدون و سازمان‌یافته در زمان امام هادی(ع) درآمده، وجود روحانیت با شاخصه‌های علم الهی، تقوای رفتاری، اخلاق اسلامی، بصیرت و هدایت افزایی جامعه بر اساس مبانی دین و مکتب اهل‌بیت در هر زمان بوده است.

 

امام‌جمعه بوشهر افزود: امروز ما در شرایط تاریخی بسیار ویژه و فوق‌العاده حساسی قرارگرفته‌ایم و شاید بعد از غیبت امام زمان(عج) تاکنون چنین شرایطی را نداشته‌ایم.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: ایران به‌عنوان نماد اسلامیت، در مقابل جهانی از کفر قرارگرفته است و می‌طلبد که همه ما در فضای کشور، بر مبنای ولایتمداری و اطاعت از مقام معظم رهبری و بر اساس فقه حکومتی اسلامی و تقوای سیاسی، هم‌اندیشی، همگرایی، همدلی و هم‌زبانی حرکت کنیم تا بتوانیم اهداف اسلام و مکتب اهل‌بیت و رهبر معظم انقلاب را برآورده کنیم.

 

وی بیان کرد: قطعاً همدلی بین نهادها در عرصه روحانیت، که یکی از مصادیق کامل آن ائمه جمعه و سازمان اوقاف و امور خیریه است، با وحدت رویه و روحیه، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ادامه داد: این وحدت ولایی است که می‌تواند در راه اجرایی شدن مطالبات مقام معظم رهبری بسیار اثرگذار باشد.

 

امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: در این مجموعه خیر، همه باید سنگ بزرگ مکتب اهل‌بیت، نظام و انقلاب را برداریم و همه در کنار هم با نگاه مثبت، اخلاق، معرفت و تواضع عمل کنیم؛ چون این نگاه موجب می‌شود که فضای اسلام پر از صمیمیت، رأفت، رحمت، وحدت و عنایت خدا باشد.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: ولایت‌فقیه عنصر و محور همدلی و هم‌زبانی است و اگر همه ملت ایران بخواهند این را محقق کنند، باید دولت و مردم هم‌زبان و همدل با مقام معظم رهبری باشند.

 

وی اضافه کرد: میزان و ملاک، همدلی و هم‌زبانی با امام خامنه‌ای بوده و شرعاً واجب است./846/پ202/ب4

ارسال نظرات