۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۶۷۶۲۳
مدیرکل اداره اوقاف استان قم:

2 هزار دانش‌آموز قمی در طرح نشاط معنوی شرکت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف امور خیریه استان قم با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برای خواهران و برادران گفت: پیش بین می‌شود دو هزار دانش‌آموز قمی در این طرح شرکت کنند.
سيد اسماعيل حسيني مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در نشست خبری طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی اوقاف قم که ظهر امروز برگزار شد، گفت: در قالب طرح ضیافت الهی، برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری نماز جماعت، سخنرانی در مورد مباحث گوناگون بصیرتی و اخلاقی، کلاس‌های احکام، مراسم احیا در لیالی قدر، برگزاری مراسم میلاد امام حسن(ع) و محافل انس با قرآن در 20 بقعه متبرکه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال در استان قم 75 نفر از مبلغان اوقاف در اجرای طرح ضیافت الهی همکاری خواهند داشت همچنین محافل انس با قرآن نیز با حضور قاریان بین‌المللی در 14 بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان قم با بیان این‌که در سه بقعه متبرکه یعنی آستان مقدس امامزادگان شاه سید علی(ع)، سید معصوم(ع) و جعفر شهید(ع) مراسم ترتیل‌خوانی قرآن برگزار می‌شود، ابراز داشت: کلاس‌های آموزش، حفظ و قرائت، روخوانی و روان‌خوانی قرآن هم در بقاع متبرکه شاخص قم برگزار خواهند شد.

وی از برگزاری مراسم غبارروبی مضجع شریف امامزادگان قم در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: طرح ترتیل‌خوانی قرآن نیز همزمان با اجرای طرح 1449 در قم اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بالای فرهنگی بقاع متبرکه در دستور کار قرار دارد تا گامی دیگر در راستای تبدیل شده آستان مقدس امامزادگان به قطب‌های فرهنگی برداشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به اجرای طرح نشاط معنوی به مناسبت فصل تابستان اشاره کرد و گفت: این طرح هم توسط سازمان اوقاف در سراسر کشور برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی خود به بهترین نحو از اوقات فراغتشان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در 19 بقعه متبرکه قم اجرایی می‌شود که شامل برنامه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، ورزشی و آموزشی خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم افزود: طرح نشاط معنوی در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه برای خواهران و برادران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به بخش آموزشی طرح نشاط معنوی، ابراز داشت: علاوه بر برنامه‌های قرآنی، مباحث معرفتی در حوزه اخلاق، احکام و عقاید نیز آموزش داده ‌می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه ورزش و تفریح نیز برنامه‌های اردویی درون و برون‌شهری تدارک دیده شده و همچنین ورزش‌های مختلف جمعی و فردی همچون تیراندازی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم دیدار با علما و خانواده معظم شهدا را از دیگر بخش‌های طرح نشاط معنوی دانست و ابراز داشت: آموزش خطاطی، رایانه و زبان هم جزو دیگر کلاس‌ها خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از پیش‌بینی حضور دو هزار نفر از دانش‌آموزان قمی در طرح نشاط معنوی 94 خبر داد و افزود: مجموعه معاونت فرهنگی اوقاف استان و شهرستان قم برای آماده‌سازی بقاع متبرکه تلاش زیادی داشته‌اند و همچنین مراکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزادگان مختلف قم نیز در کنار دفتر اعزام مبلغ اوقاف، همکاری لازم را داشته‌اند.

وی در ادامه به طرح تربیت حافظان قرآن کریم به عنوان یکی از مهمترین رخدادهای قرآنی در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته در استان قم بیش از 5 هزار نفر در قالب این طرح آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و امسال هم این روند ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم با بیان این‌که برخی مراکز قرآنی در این زمینه با اداره کل اوقاف قم همکاری می‌کنند، ابراز داشت: البته امکان استفاده از ظرفیت همه موسسات قرآنی در حال حاضر وجود ندارد؛ حمایت از موسسات قرآنی توسط ادارات و نهادهای فرهنگی گوناگون صورت می‌گیرد که کار شایسته‌ای است ولی مجموعه اوقاف به دلیل محدودیت نیت‌های واقفان، توانایی گسترش چتر حمایتی را ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بهترین کار به منظور حمایت از موسسات قرآنی، ترویج موقوفات قرآنی است بنابراین مدیران این موسسات باید با خیرین و واقفان صحبت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند./922/د103/س

 

ارسال نظرات