۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۶۷۶۳۱

بیش از 300 کارشناس دینی در حرم پاسخگوی زائران هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد مشاوره و پاسخگویی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از حضور بیش از 300 کارشناس مسایل دینی در حوزه های اعتقادی مسایل شرعی و احکام و متخصصان دینی مسایل خانوادگی خبرداد.
حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) حجت الاسلام علیرضا احمدی، در گفتگویی با بیان اینکه این واحد همه روزه بعد از نماز صبح تا ساعت 23 آماده پاسخگویی به زائران و مجاوران بانوی کرامت است، اظهار داشت: دفاتر پاسخگویی به مسایل شرعی در صحن امام رضا علیه السلام کنار در شش، ورودی شبستان امام خمینی(ره) از کفشداری 11 و 12 (هشتی غربی شبستان) به صورت ثابت با حضور روحانیون و کارشناسان مسایل شرعی به بیان مسایل و مشکلات احکامی زائران می پردازند.

 

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت بیان مسایل شرعی وی‍ژه بانوان نیز دو محل در رواق های بانوان در مسجد طباطبایی و رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام احمدی انتهای شبستان امام خمینی و مسجد طباطبایی را محل های استقرار کارشناسان اعتقادی و تصحیح قرائت نماز عنوان کرد و گفت: در ورودی 8 هم مشاوره «زندگی بهشتی» که به مسایل خانوادگی می پردازد، مسقر هستند.

 

وی جلسات مشاوره دینی برای خانواده ها را از دیگر خدمات حرم کریمه اهل بیت(س) دانست و گفت: همه روز ه از ساعت 8 صبح تا نماز ظهر بانوان می توانند پس از درخواست تلفنی برای جلسات مشاوره در حرم مطهر حضور داشته باشند.

 

مسئول واحد مشاوره و پاسخگویی شماره تماس 37175422 را برای رزرو جلسه مشاوره عنوان کرد و اظهار داشت: محل برگزاری مشاوره ها ورودی بالکن صحن صاحب الزمان از صحن جوادالائمه جنب درب 18 (پل آهنچی) است که عصرها نیز پاسخگوی برادران است.

 

حجت الاسلام احمدی پاسخگویی به مسایل شرعی از طریق تلفن را از برنامه ثابت و پر طرفدار آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خواند و گفت: همه روزه از ساعت 8 صبح تا نماز ظهر و از ساعت 16 تا نماز مغرب و عشا همه علاقه مندان از سراسر کشور می توانند با شماره 37175222- 025 تماس بگیرند و پاسخ مسایل شرعی خد را از کارشناس خبره این حوزه دریافت کنند.

 

وی با اشاره به آمار استخراج شده از مشاوره های مختلف در حرم مطهر گفت: در دوماهه اول سال 94 بیش از 5500 نفر ساعت مشاوره ارائه شده است که سهم فروردین ماه با توجه به سفر های نوروزی 2955 نفر ساعت و در اردیبهشت ماه 2420 نفر ساعت بوده است.

 

وی ادامه داد: در دوماهه ابتدایی سال 94 بیش از 280 جلسه احکام عمومی در بین نماز های مغرب و عشا و ظهر و عصر برگزار شده است که علاوه بر مخاطبان چند هزار نفری در داخل حرم به واسطه پخش از شبکه های استانی و ملی، مخاطبان میلیونی دارد./1323/د101/ف

ارسال نظرات