۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۶۷۶۳۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

نقش تربیتی مساجد لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ صفی‌پور گفت: توجه به نقش تربیتی و معرفتی مساجد لازمه مقابله جدی با جنگ نرم استکبار جهانی و نظام سلطه است.
علي اکبر صفي پور مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع دست‌اندرکاران برگزاری طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: طبق تفاهم نامه ای که با ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور منعقد شده به طور میانگین هر روز یک کانون در مساجد استان راه اندازی می شود.


وی با بیان این‌که تاکنون 105 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان از ابتدای سال جاری راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته تعداد کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد استان با افزایش قابل توجهی همراه بوده است که بایستی حمایت‌های لازم از فعالان مسجدی نیز توأم باشد.


صفی پور ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی های به عمل آمده؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد به سه سطح درجه یک، درجه 2 و درجه سه تقسیم می شود، که بر این اساس حمایت‌های لازم از کانون ها صورت می گیرد، افزون بر این‌که فعالیت کانون های تخصصی نیز مورد توجه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که اعتبار و بودجه ای که در اختیار کانون ها قرار می گیرد تنها بهانه ای برای انجام فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد است، افزود: فعالیت کانون های فرهنگی هنری تلنگری است تا دیگران را نیز به این فکر بیندازد تا وارد فعالیت های مسجدی شوند.


وی خواستار حمایت و مشارکت خیرین در فعالیت‌های فرهنگی و مسجدی شد و گفت: مساجد فرزندان ملت را از انحرافات، بلایا و خطرات دور نگه می دارد و آن ها را به راه و مسیر درست هدایت می کند، در حقیقت توجه به نقش تربیتی و معرفتی مساجد لازمه مقابله جدی با جنگ نرم استکبار جهانی و نظام سلطه است.


صفی پور با بیان این‌که با برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی هنری می توان سنین و اقشار مختلف را به مسجد دعوت کرد، اظهار داشت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از کارها و فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد انجام می شد که امروز نیز باید به این سمت حرکت کنیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات