۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۶۷۶۶۲
از سوی حافظان قرآن و نهج البلاغه کاشان برگزار می شود؛

آیین حفظ خوانی قرآن کریم در میدان جهاد کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان گفت: آیین حفظ خوانی قرآن کریم هرشب بعد از افطار از سوی حافظان نهج البلاغه در میدان جهاد کاشان برگزار می شود.
واحدهاي پژوهشي قرآن و علم در استان خراسان رضوي تشکيل مي‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این موسسه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم این آیین را هر شب بعد از افطار در میدان جهاد این شهرستان برگزار می کند.

 

وی افزود: آیین‌حفظ خوانی قرآن کریم که در برنامه ای ابتکاری موسسه امیرالمومنین کاشان از ماه مبارک رمضان سال 1391 گنجانیده شده است برای اولین بار در کشور در شهرستان کاشان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به این که حفظ قرآن، مقدمه ای برتدبر در قرآن است یاد آورشد: آیین حفظ خوانی قرآن کریم با هدف فرهنگ سازی حفظ قرآن و ایجاد علاقه، شور و انگیزهای مضاعف و فراگیر در بین اقشار مختلف جامعه نسبت به مقوله حفظ قرآن برگزارمی شود.

 

 وی افزود: دراین برنامه، هرشب چهار نفر ازحافظان قرآن و نهج البلاغه، هرکدام پنج صفحه از یک جزء قرآن را درحضور مستمعین خواهر و برادرکه درصفوفی مرتب و به صورت منظم در پشت رحل های قرآن قرار گرفته اند، به صورت حفظ تلاوت می کنند.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: برای این برنامه  برحافظان قرآن و نهج البلاغه مؤسسه امیرالمومنین کاشان، سایر حافظان برتر قرآن شهرستان نیز پیش بینی شده  است و به صورت دوره ای قرآن را از حفظ تلاوت می کنندکه فضای معنوی خاصی بر جلسه حاکم می شود.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان یاد آورشد: آیین حفظ خوانی قرآن کریم درسال های اخیر با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

 

لازم به ذکراست، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان، مجری طرح تخصصی حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه، فعالیت خود را از سال 82 شروع که تاکنون موفق به تربیت بیش از 40 حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و کسب بیش از50 مقام برتر کشور در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است که شعار «کاشان شهرنهج البلاغه» و انتخاب این مؤسسه به عنوان « موسسه برگزیده و برتر کشور» درحوزه آموزش نهج البلاغه دردومین آیین تکریم ازخادمان نهج البلاغه گواه بر این عملکرد است، این مؤسسه در سال 93 به عنوان مؤسسه برتر قرآنی کشور معرفی و تاکنون موفق به تربیت بیش از750 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه، تحت پوشش قرار دادن بیش از3 هزار عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن، عترت و نهج البلاغه شده است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات