۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۶۷۶۷۶

اجرای طرح آسمانی‌ها در 500 کانون مسجدی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: طرح اوقات فراغت «آسمانی ها» در 500 کانون مسجدی استان اجرا می شود.
محمد هادي‌نيا، مسؤول دبيرخانه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، امروز در مراسم آغاز طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: طرح اوقات فراغت کانون های مساجد با عنوان «آسمانی ها» تابستان سال جاری نیز در 500 کانون اجرا می شود.


وی با بیان این‌که بیش از 45 هزار نفر در طرح اوقات فراغت سال گذشته کانون های فرهنگی هنری مساجد استان شرکت کردند، افزود: پیش بینی می شود، امسال این تعداد به 50 هزار نفر از نوجوانان و جوانان افزایش یابد، در این راستا تمهیدات لازم پیش بینی شده است.


هادی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که میزان اعتبار تخصیص یافته و سطح بندی به تناسب میزان فعالیت کانون‌هاست، افزود: کانون های مساجد به سه سطح درجه یک، درجه 2 و درجه سه سطح بندی می شوند و از این پس، میزان اعتبارات اختصاص یافته به این کانون ها براساس درجه آن ها خواهد بود.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی همچنین از امضای تفاهم نامه دبیرخانه استانی با ستاد عالی کانون های مساجد کشور خبر داد و گفت: با عقد تفاهم نامه بین دبیرخانه و کانون های مساجد، مبلغ سه میلیون ریال تا اواسط ماه مبارک رمضان به حساب کانون ها واریز می شود.


وی همچنین از برگزاری دومین جشنواره سراسری «بانوی صبور» در بخش های مختلف فرهنگی و هنری با هدف تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب کبری(س) خبر داد و گفت: کانون الغدیر مسجد جامع شهر سیس، با نظارت دبیرخانه استان و با مشارکت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اقدام به برگزاری جشنواره «بانوی صبور» کرده است.


هادی نیا با بیان این‌که جشنواره در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با سیره و سنت حضرت زینب(س) و نیز تولید آثار فاخر فرهنگی هنری با بهره گیری از زندگی سراسر افتخار و نورانی ایشان برگزار می شود، ادامه داد: ارسال اثر در کلیه بخش های پنج گانه جشنواره فقط بر اساس موضوعات پیشنهادی خواهد بود.


وی تصریح کرد: خطبه های حضرت زینب، مفهوم ولایت پذیری و ولایت در سیره حضرت زینب، حضرت درنگاه دیگران، مقام و منزلت حضرت زینب، حجاب و عفاف زینبی، اسوه های زینبی، زیبایی های واقعه کربلا از نگاه حضرت زینب (ما رایت الا جمیلا) و حضور اجتماعی و سیاسی زن مسلمان در جامعه موضوعات این جشنواره است.


مسؤول دبیرخانه کانون‏های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تصریح کرد: علاقه‌مندان تا دوم مهرماه سال جاری مصادف با عید قربان فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در استان آذربایجان شرقی ارسال کنند.


گفتنی است، در پایان این مراسم از منتخبین نهمین مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان استان آذربایجان شرقی و مجریان فعال طرح اوقات فراغت تابستانی سال 1393 تجلیل شد. قرعه کشی میان شرکت کنندگان از دیگر برنامه های این مراسم بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات