۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۶۷۶۸۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری رسا ـ معرفی رسانه‌های برتر در پوشش اخبار مسابقات سراسری قرآن کشور، برپایی 40 کرسی تلاوت در ماه مبارک رمضان و برگزاری جزء خوانی قرآن کریم در مصلای اعظم تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از رسانه‌های برتر و خبرنگاران فعال سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که اسفند ماه سال گذشته به میزبانی استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.


بنابر این گزارش، در بخش خبرگزاری ها، ایکنا، ایسنا، بسیج، فارس، مهر، ایرنا و رسا و از پایگاه های خبری، آناج، آسانیوز، تابناک، نصر، همنوا، آذرقلم، ائل پرس، اعتدال نیوز و تبریز بیدار و از نشریات و روزنامه ها، فجرآذربایجان، مهدآزادی، جام جم و همشهری جزء رسانه‌های برتر و خبرنگاران حمیده بردباری، مینا بازگشا، سمیرا عباسی، رویا سلمانی و بهزاد عزیزپور انتخاب شدند.


یادآور می‌شود، سی‌ و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن پنجم تا سیزدهم اسفند ماه سال گذشته به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار شد که با رکوردشکنی برپایی بیش از 200 ویژه‌برنامه قرآنی در سطح استان، برگزاری همایش «علامه طباطبائی و قرآن»، همایش «استاد شهریار و قرآن»، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن باحضور قاریان مصری، تجلیل از پیشکسوتان خادمان و فعالان قرآنی استان، برپایی نمایشگاه بزرگ فعالیت‌های قرآنی استان و... توانست کارنامه درخشانی را ارائه دهد.


برپایی 40 کرسی تلاوت در ماه مبارک رمضان


حجت‌الاسلام حمیدی، معاون فرهنگی شهرداری تبریز با اشاره به این‌که 40 کرسی تلاوت در ماه مبارک رمضان درشهر تبریز برگزار می‌شود، گفت: اهتمام و عزم جمعی تمامی دست‎اندرکاران این جشنواره براین قرار گرفته که موضوعات و گستردگی محورها و برنامه‌های قرآنی بسیار وسیع باشد و با لحاظ کردن انواع سلایق و علاقمندی‌ها، جمع بیشتری از شهروندان در برنامه‎ها و مراسمات قرآنی این جشنواره حضور یابند تا به امید الهی به واسطه آن، برای درک و معرفت‌یابی نسبت به مباحث قرآنی ترغیب شوند.


وی افزود: در سال گذشته بیش از 110 هزار نفر از شهروندان تبریزی در برنامه‌های قرآنی که از سوی این مجموعه در 18 فرهنگسرا، یک بوستان قرآن و دیگر فضاهای معنوی و مذهبی برگزار شد، حضور داشتند که امیدواریم امسال با طراحی و اجرای جشنواره فیروزه شاهد حضور تک تک شهروندان تبریزی در برنامه‌های متنوع این جشنواره باشیم.


گفتنی است، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص چگونگی شرکت و ثبت‌نام در جشنواره فیروزه به سایت اینترنتی farhangi.tabriz.ir مراجعه کنند.


جزء خوانی قرآن کریم در مصلای اعظم تبریز برگزار می شود


مراسم جزءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان امسال، طبق روال سال های گذشته یک ساعت بعد از اذان ظهر و عصر، در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.


بنابر این گزارش، این مراسم با همکاری نهادهای مرتبط به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز صدا و سیما و بنیاد مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود.


گفتنی است، در این مراسم؛ روزانه یک جزء از قرآن کریم از نخستین روز ماه مبارک رمضان در مصلی تلاوت می شود که به صورت زنده نیز از سیمای سهند پخش خواهد شد./853/پ203/ب4

ارسال نظرات