۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۶۷۷۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ماه رمضان بهترین فرصت برای انس با مفاهیم تعالی بخش قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تدبر در قرآن در ماه ضیافت الهی تأکید کرد و گفت: تلاوت قرآن کریم بهترین روش بهره‌مندی از لحظات ماه رمضان است و باید توجه شود تا قرآن در زندگی کنار گذاشته نشود.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع روحانیان مستقر استان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر ضرورت تدبر در قرآن در ماه ضیافت الهی تأکید کرد و گفت: تلاوت قرآن کریم بهترین روش بهره‌مندی از لحظات ماه رمضان است و باید توجه شود تا قرآن در زندگی کنار گذاشته نشود.

 

وی افزود: اگر زمان کافی برای تدبر در آیات اختصاص یابد انس بیشتری با قرآن برقرار می‌شود و در این ماه بر انفاق،صله ارحام و احسان به والدین بسیار تأکید شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: ماه رمضان به دلیل ویژگی‌هایی، دارای اهمیتی خاص است و روزها و ساعات آن نسبت به ایام دیگر سال متفاوت‌تر است، چنانکه پیامبر اکرم(ص) در فضیلت این ماه فرمودند: «روزها و ساعات ماه رمضان افضل‌ از روزها و ساعات دیگر ماه‌ها است».

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که ماه رمضان ماه رحمت، برکت و مغفرت است، گفت: کسانی که در این ماه روزه می‌گیرند میهمان خداوند هستند که بالاترین میهمانی معنوی و روحانی است و خداوند در ماه رمضان برای بشریت اطعامی مهیا کرده و در آن را خوراک روحی و معنوی قرار داده است.

 

وی افزود: نفس کشیدن در این ماه به خاطر نزول قرآن به منزله تسبیح است و هر کس که یک ذکر تسبیح گوید خداوند متعال در بهشت برای او یک درخت غرس می‌کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روحانیت در خط مقدم این عرصه خطیر قرار دارد، گفت: کارنامه روحانیت آگاه و بصیر در عرصه تبلیغ دین کاملاً روشن است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در جامعه به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت بوجود آمده در جهت نهادینه‌ ساختن فرهنگ ناب اسلامی استفاده کنیم.

 

وی با تأکید بر این که تبلیغ دینی نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، ادامه داد: در یک تبلیغ درست و صحیح باید به چهار رکن پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار پیام توجه ویژه ای داشت تا بر روی مخاطب تأثیر مثبتی بگذاریم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و پاک کردن درون از گناهان و معاصی است که باید مؤمنان آن را گرامی بدارند و از دستورات اسلام پیروی کنند.

 

وی با بیان این که انسان باید در ماه رمضان گامی برای رسیدن به حکمت و هدف آفرینش بردارد، خاطر نشان کرد: رسیدن به این مسأله مهم زمینه تقرب به درگاه خداوند متعال را نیز فراهم خواهد کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات