۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۶۷۷۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تربیت اسلامی و انسانی جامعه مهم ترین رسالت طلاب و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تلاش برای تربیت اسلامی و انسانی جامعه مهم ترین رسالت طلاب و روحانیان به شمار می رود که در ماه رمضان می بایست به این وظیفه به صورت ویژه عمل شود.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار طلاب و روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در جمع طلاب و روحانیان استان، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و اعزام طلاب و روحانیان به مساجد شهرها و روستاهای مختلف به عنوان مبلغ، اظهار کرد: ماه رمضان، ماه رحمت و مغفرت ویژه خداوندی بوده و می بایست از این فرصت ذی قیمت به خوبی استفاده کرد.

 

وی با بیان این که فرا رسیدن ماه رمضان برای همه مسلمانان مسأله ای فرخنده و مبارک است، افزود: در این ماه بسیاری از مردم جامعه اعم از پیر و جوان روی به سوی مسجد و منبر کرده و به دنبال کسب معنویت می آیند به همین دلیل نیز این ماه فرصت بسیار مناسبی برای توجه دادن بیش از پیش مردم به سوی خداوند متعال و آموزه های اسلامی و قرآنی است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: روحانیان و مبلغان دینی باید با استفاده از این فرصت ارزش های اخلاقی و مذهبی را برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ماه رمضان برای همه مسلمانان فرصتی برای تزکیه نفس و نزدیک تر شدن به بارگاه باری تعالی است، خاطرنشان کرد: در این میان طلاب و روحانیان وظیفه دارند با فعالیت های خود تقرب به حریم امن الهی را برای مؤمنان و روزه داران آسان تر کنند.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که طلاب و روحانیان برای رسیدن به مرتبه هدایت و ارشاد و انذار انسان ها می بایست تلاش زیادی کنند، تصریح کرد: طلاب برای رسیدن به این مرحله ابتدا می بایست تولد شخصیتی داشته و خود را در زمینه های علمی و تهذیبی به اندازه ای رشد دهند که شخصیت آنها به معنای واقعی اسلامی و انسانی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: پس از آن که طلاب و روحانیان به این مرحله رسیدند می توانند نسبت به هدایت، ارشاد و انذار افراد اقدام کنند چرا که تا زمانی که طلبه در دین تفقه نداشته و به معنای واقعی دین شناس نشود در واقع هنوز خود هدایت نشده که اقدام به هدایت سایر انسان ها کند.

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که طلبه در زمینه های علمی و عملی دین اسلام به مرحله خاصی نرسیده باشد نمی تواند به درستی دیگران را به ساحل امن الهی و سعادت دنیوی و اخروی هدایت کرده و در توفان های سخت شبهات جامعه ناخدا باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تلاش برای تربیت اسلامی و انسانی جامعه مهم ترین رسالت طلاب و روحانیان به شمار می رود که در ماه رمضان می بایست به این وظیفه به صورت ویژه عمل شود.

 

وی تربیت انسان های وارسته و متعهد به آموزه های شرعی و هنجارهای اخلاقی را دومین رسالت روحانیان و طلاب برشمرد و تصریح کرد: طلاب و روحانیان می بایست مطابق حدیث شریف «طبیب دوار بطبه» عمل کنند که ماه مبارک رمضان این موقعیت را به خوبی برای روحانیان مبلغ فراهم کرده است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات