۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۲۶۷۷۶۸
مدیر حوزه های علمیه خراسان شمالی:

نقش آفرینی روحانیت در رفع آسیب های اجتماعی نیازمند توجه به مسائل تهذیبی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های جامعه امروز، اگر برنامه مدون و به روزی برای تربیت اخلاقی طلاب نداشته باشیم در شیوه ها، ساختارها و روش ها دچار توقف می شویم.
حجت الاسلام سالاري مکي - نشست با مسؤولان آموزش حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی عصر امروز در نشست با معاونان و مسؤولان آموزش مدارس علمیه استان، با تأکید بر لزوم برنامه محوری در تمامی فعالیت های آموزشی، فرهنگی و تهذیبی در حوزه های علمیه استان، اظهار کرد: اگر مجموعه برنامه ها و فعالیت های اجرا شده در مدارس علمیه، مدون و با برنامه ریزی مشخص نباشد، بدون شک نتیجه مورد انتظار حاصل نخواهد شد.

 

وی با اشاره به این که می بایست در ارائه و اجرای برنامه های مختلف در حوزه های علمیه، تفکر راهبردی در تمامی شئونات و برنامه ریزی ها حاکم باشد، تصریح کرد: با برنامه ریزی هدفمند در زمینه مسائل آموزشی، تربیتی و اخلاقی می توان زمینه رشد بیش از پیش حوزه های علمیه را فراهم کرد.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی هدفمند و نیز اجرای دغدغه مند فعالیت های مختلف در مدارس علمیه، دست یابی به اهداف متعالی این مراکز دینی را ممکن می سازد.

 

حجت الاسلام سالاری با تأکید بر این که نقش آفرینی ویژه روحانیت در رفع آسیب های اجتماعی در گرو توجه بیشتر به مسائل تهذیبی، تربیتی و اخلاقی در حوزه های علمیه است، افزود: با توجه به آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های موجود در جامعه امروزی، اگر حوزه های علمیه برنامه های مدون و به روزی برای تربیت اخلاقی و تهذیب طلاب نداشته باشند، روحانیت در آینده در شیوه ها، ساختارها و روش های نقش آفرینی برای رفع این معضلات کند و متوقف می شود.

 

وی ادامه داد: اما اگر در مدارس علمیه در کنار مسائل آموزشی و تلاش برای ارتقای دانش و بینش طلاب، در زمینه های تهذیبی و اخلاقی نیز خلاقیت و آینده نگری داشته باشیم بدون شک برای آینده جامعه آمادگی پذیرش مسؤولیت ها و مأموریت های بزرگ در راستای اهداف طلبگی را به دست خواهیم آورد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه همچنین با قدردانی از برنامه های آموزشی مدارس علمیه استان، با بیان این که مجموعه فعالیت های واحد آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی در چند سال اخیر نتایج درخشانی داشته است، افزود: روند رو به رشد مدارس استان در زمینه مسائل آموزشی و پژوهشی در بین حوزه های علمیه استان های سه گانه خراسان نشانگر تلاش ویژه مسؤولان آموزش و اثربخشی فعالیت های این بخش است.

 

حجت الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی طلاب سطوح مختلف مدارس علمیه استان و نیز برنامه های پیش رو، اظهار کرد: فعالیت های آموزشی و پژوهشی در حوزه های علمیه خراسان شمالی بر اساس آیین نامه های ارسالی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان اجرا می شود.

 

وی همچنین از مسؤولان آموزش حوزه های علمیه خواهران و برادران استان خراسان شمالی خواست تا برای حضور فعال طلاب مدارس علمیه استان در مسابقات علمی سطح استان های سه گانه خراسان اقدامات و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات