۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۶۷۷۹۵
آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛

تهاجم دشمن به دانشگاه از حد القای شبهه گذشته/ پایمال کردن مقدسات اکثریت متدین در دانشگاه، آزادی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: آزادی در دانشگاه را قبول داریم اما معنای آن سلب آزادی از دیگران نیست؛ این که فردی در راستای تمایلات نفسانی اش آزاد باشد و با آن حرکات، مقدسات اکثریت متدین دانشگاه را با عنوان آزادی لگدمال کند، آزادی نیست.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در گردهمایی اساتید بسیجی دانشگاه فردوسی مشهد که همزمان با ایام شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، در محل سالن اجتماعات دانشکده مهندسی این دانشگاه برگزار شد، اساتید بسیجی را مرزبانان اصلی عقاید و ارزش های اسلامی در فضای آکادمیک کشور خواند و گفت: وجود شما پایگاهی برای آرامش خاطر امثال ما است که با این سرمایه های گران در پایمردی برای حفظ ارزش های دینی در محیط های نخبه پرور کشور قرار دارید.

 

وی با اشاره به نامگذاری 31 خرداد ماه، سالروز شهادت شید دکتر مصطفی چمران به عنوان روز بسیج اساتید، این انتخاب را یک گزینش فلسفه دار دانست و افزود: تابلو شفاف و نماد ارزشمند مجموعه رهنمود هایی که امام بزرگوار(ره) و رهبر معظم انقلاب در جهت معرفی یک استاد متعهد و متعبد به عنوان استادی بسیجی داشته اند، مرحوم شهید چمران بوده که توجه به خصوصیات این استاد بزرگوار، عالی ترین نمایش دهنده یک استاد بسیجی در جامعه مورد انتظار ما است.

 

«غیرتمندی» از نقاط برجسته در سیمای شهید چمران بود

امام جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: از جمله خصوصیات ایشان به عنوان یک استاد ارزشی، «غیرتمندی» بود؛ توجه به پهنه زندگی این عنصر فداکار، ما را به این نقطه می رساند که این انسان در شرایط مختلف از زمان حضور در لبنان تا زمان تحصیل در آمریکا و نیز برگشت به کشور در زمانی که مسؤولیت را به عنوان عنصری انقلابی پذیرفته بود و ایشان را در موقعیت بحرانی دفاع مقدس در پاوه و نیز در جنگ 8 ساله قرار داد، نقطه برجسته در سیمای درخشان ایشان در همه این موارد، غیرتمندی بود.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در وضعیتی که امروز از نظر موقعیت خاص جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن به جامعه و به ویژه محیط دانشگاه داریم و برخی اندیشه های سیاسی در کشور فضا را برای اجرای توطئه های آنان در کشور باز می کنند، به غیرتمندی استاد بسیجی محتاج هستیم.

 

تهاجم دشمنان به دانشگاه ها از حد القای شبهه گذشته است

وی در تبیین تلاش دشمنان در جنگ نرم علیه دانشگاه ها، اظهار داشت: تهاجم امروز به فضای نخبه پرور در راستای زیر سوال بردن همه اصول و مبانی امام(ره) و نظام است؛ زمانی به صورت شبهه وارد می شدند که در فضای آکادمیک برای بخشی از جوانان تازه به عرصه نظام و دین وارد شده سهمگین بود، اما امروز مسأله از حد القای شبهه گذشته و تهاجم به اصول در محیط نخبه پرور مطرح است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اساتید بسیجی حاضر در این گردهمایی گفت: تنها چشم امید کسانی که از دور مسائل اسلام و نظام را در محیط دانشگاه رصد می کنند، به شما مرزبانان اعتقادی دوخته شده است که در حدود قطعی قضیه قرار گرفته اید، از هرگونه دخالت و تصرف دشمن نسبت به اندیشه پاک و معصومانه جوانان در حال پرورش در این محیط کاملا حفاظت می کنید و در سنگر عظیم دفاعی مشغول هستید.

 

عادت به فضای دانشگاه سبب غفلت اساتید بسیجی نشود

آیت الله علم الهدی یادآور شد: گاهی انسان در محیطی که قرار دارد به قدری به فضای محیط معتاد می شود که خیلی از مسائل خطیر نیزبه خاطر موقعیت داخل آن محیط، طبیعی و عادی به نظر می رسند که تجربه آن را در دفاع مقدس داشتیم.

 

وی افزود: همان طورکه اگر تازه واردی به جبهه ها می آمد از یک انفجار خیلی جا می خورد اما این انفجار ها برای کسانی که در سنگر قرار داشتند طبیعی بود، امروز نیز بسیاری از جریانات تهاجمی به دانشگاه برای ما که از خارج دانشگاه رصد می کنیم، خیلی خطیر و وحشت زا است اما برای عزیزان داخل دانشگاه شاید خیلی متوحشانه تلقی نشود؛ در یک جنگ فکری و فرهنگی نرم، این اعتیاد واقعا خطرناک است و به عکس جبهه ها ممکن است گاهی سبب غفلت برای رزمندگان، مرزبانان و مسؤولان فعال در این عرصه شود.

 

امام جمعه مشهد متذکر شد: در دانشگاه گاهی در فضایی قرار می گیریم که دشمن قبل از این که بخواهد جامعه هدفی را سوژه عملیات روانی خود قرار دهد، خودمان را سوژه قرار داده و قبل از این که هدفش تحت تأثیر قرار گیرد، ما متأثر می شویم.

 

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: این که روی برخی از چهره ها و جریانات تهاجم واقع شود، نیرو های مرزبان و مدافع، قبل از جامعه هدف دشمن تحت تأثیر قرار می گیرند و اگر بخواهند از این چهره ارزشی، تز ارزش مدار و یا مبنای اسلامی دفاع کنند به عنوان یک افراطی و تندرو شناخته می شوند و از دفاع دست بر می دارند یا حرکت قوی و نیرومندی در عرصه دفاع باید انجام نمی دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: ممکن است زیر سوال بردن یک اصل اصیل نظام که در راستای آن شهید داده ایم، از نگاه برخی اساتید ما مسأله کوچکی آمده و در صدد دفاع و برخورد برنیایند و این جوانان معصوم غافل و غیر واقف از بسیاری از مسائل مورد هدف دشمن واقع شود.

 

پایمال کردن مقدسات اکثریت متدین در دانشگاه، آزادی نیست

امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه جای برخورد اندیشه های مختلف، محاوره، گفت و گو و تضارب آرای گوناگون است و نمی شود محیط آن را یک محیط بسته یا محیط برخورد معاندانه و رقابت مندانه سیاسی قرار داد؛ هر حرکتی که بخواهد پویایی علم، استاد و دانشجو را محدود کند از طرف هر جریانی و مبتنی بر هر مبنایی که باشد، غیر مقبول است.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که دانشگاه افزون بر آزادی در پویایی اندیشه باید در دفاع از مقدسات نیز آزاد باشد، گفت: باید آزادی در محیط دانشگاه را تفسیر کنیم؛ آزادی فکر و اندیشه نباید صحنه جولان حرکت های ضد ارزشی و مظاهر اجتماعی ضد مقدسات شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: آزادی در دانشگاه را قبول داریم اما معنای آن سلب آزادی از دیگران نیست؛ این که فردی در راستای تمایلات نفسانی اش آزاد باشد و با آن حرکات، مقدسات اکثریت متدین دانشگاه را با عنوان آزادی لگدمال کند، آزادی نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: مدیران، محکوم غوغاسالاری های جریان های ضد ارزشی قرار نگیرند و تن به این تفکر ندهند که دانشگاه باید آزاد باشد اما در حفظ مقدسات و عبودیت خدا آزاد نباشد و ارزش های بندگی خداوند در برابر چشم صدها مومن متعبد پایمال شود./820/پ201/ب4

ارسال نظرات