۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۲۶۷۸۰۰
رییس دانشگاه علوم قرآنی کشور:

ایجاد گروه های تکفیری نتیجه فهم نادرست از قرآن است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور گفت: ایجاد گروه های تکفیری نتیجه فهم نادرست از قرآن کریم است که آن ها نتوانستند این کتاب نورانی را به خوبی درک کنند.
حجت‌الاسلام احمد عابدي، رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور، شب گذشته در نخستین همایش قرآن یاوران که در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد، افزود: شهدا به خاطر قرآن جان های پاک خود را فدا کردند و اگر قرآن کریم نبود این استقلال، آزادی و امنیت را نداشتیم.


وی با بیان این که کسی که قرآن را کج می فهمد بلا برای دنیا درست می کند، بیان داشت: امروز نیز مشاهده می شود که سراسر دنیا گرفتار داعش و گروه هایی تکفیری است.


حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: ایجاد گروه های تکفیری نتیجه فهم نادرست از قرآن کریم است که آن ها نتوانستند این کتاب نورانی را به خوبی درک کنند.


رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با بیان این که در قرآن کریم کلمه جهاد هیچ وقت به معنای جنگ کردن نیست، ادامه داد: بسیاری از آیات قرآن کریم در مکه نازل شده است که خدا امر به جهاد داشته که جنگ در مکه حرام بوده است.


وی تصریح کرد: علمای شیعه در معنای آیات جهاد بیان می دارند هرکسی با شما می جنگد شما با او جنگ کنید که در غیر این صورت با کافر هم کاری نداشته باشید.


حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که دانشکده های قرآنی برای این است که فهم درست قرآن را به دنیا عرضه کند، گفت: باید تلاش کنیم تا در این عرصه گام های خوبی برداریم.


رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با اشاره به این که قرآن در ماه رمضان و شب قدر نازل شده است، بیان داشت: در فرهنگ دینی قیامت را به اسم روز شنیدیم که هیچ مانعی برای آن وجود ندارد اما دنیا شب بوده و از دل هیچ کسی با خبر نیست.


وی با تاکید بر این که قرآن کریم در عالم ماده آمده و در شب نازل شده است تا ما را راهنمایی کند، افزود: باید از خدا بخواهیم تا ما را اهل قرآن قرار دهد تا در خدمت این کتاب نورانی بوده و با آن محشور شویم.


حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: هر کسی به هر نحوی به دانشگاه علوم و معرف قرآن کریم خدمت کند امید داریم تا در سرای آخرت مورد شفاعت قرآن نائل شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات