۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۲۶۷۸۰۲
همزمان با ماه رمضان صورت می گیرد؛

اجرای طرح ضیافت الهی در 2113 امامزاده سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ معان فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از اجرای طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در دو هزار و 113 امامزاده سراسر کشور خبرداد.
حجت‌الاسلام والمسلمين احمد شرفخاني

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که سازمان اوقاف برای ماه رمضان که ماه قرآن و ماهی است که باید در جهت تبلیغ معارف اهل بیت(ع) و انس با قرآن استفاده شود برنامه های خوبی دارد، گفت: طرح ضیافت الهی همزمان با این ماه مبارک در 2113 امام زاده سراسر کشور برگزار می شود.


وی با اشاره به این که ترتیل خوانی و جزء خوانی در هزار و 400 امامزاده صورت می گیرد، بیان داشت: اطعام دهی و افطاری آسان در دستور کار قرار دارد که می خواهیم آن را به عنوان الگو معرفی کنیم که هم از ظرفیت مردمی استفاده شده و هم در نقاطی که موقوفات منطبق داریم بهره گیری صورت می گیرد.


حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که در 800 امامزاده جلسات تفسیر قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم صورت می گیرد، افزود: بیش از دو هزار و 500 روحانی به سراسر کشور اعزام می شوند که در دو بخش تبلیغ سنتی و خیمه های معرفت فعالیت می کنند.


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ادامه داد: در خیمه های معرفت
برنامه هایی چون مشاوره، کودکان، تبلیغ چند رسانه ای و گفتمان دینی در نظر گرفته شده است.


وی با بیان این که برنامه ریزی انجام شد تا در خیمه های معرفت برنامه های تبلیغی وقف را داشته باشیم، گفت: باید بتوانیم در ماه رمضان وقف های قرآنی را در دستور کار خود قرار داده و مردم را به این امر مهم تشویق کنیم.


حجت الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: مناجات خوانی در زمان شب ها در امام زادگان شاخص برگزار می شود که این ماه زمان خوبی برای عبادت و بندگی به درگاه خداوند متعال است.


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ادامه داد: طرح تابستانی نشاط معنوی در هزار و 460 امامزاده و بقعه سراسر کشور برگزار می شود که این طرح با مدیریت مراکز فرهنگی قرآنی امام زادگان صورت می گیرد.


وی با بیان این که روحانیانی که دوره تربیت مربی کودک را سپری کردند اعزام می شوند، گفت: کتاب های درس کارگاهی در اختیار قرار داده شده است که علاوه بر روحانیان از ظرفیت های دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور و مربیان شهرستانی و استانی هم استفاده می شود.


حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: ارتقای معرفت دینی و اعتقادی، بیان احکام و برگزاری اردوها در دستور کار این طرح قرار دارد.


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: این طرح یکی از طرح های مهم سازمان اوقاف است که در طول بیش از سه سال از آغاز آن 950 هزار نفر در آن ثبت نام کردند.


وی با بیان این که امسال برنامه ریزی برای ثبت نام یک میلیون نفر در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: در بخش حفظ قرآن توانستیم گام های خوبی برداریم که در مرحله دوم طرح باید ضعف های موجود را برطرف کنیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات