۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۶۷۸۴۴

گروه‌های استهلال ماه رمضان در تبریز اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ گروه ستاد استهلال استان آذربایجان شرقی عصر امروز در تبریز و حاشیه این شهر مستقر شده و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
استهلال

حجت الاسلام سیدجلال شربیانی، مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: این ستاد با نظارت آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از عصر امروز چهارشنبه 27 خرداد فعالیت خود را برای استهلال ماه رمضان کرده است.

 


وی با بیان این‌که رؤیت هلال ماه رمضان بر اساس نظریه‌های علمی عصر و غروب امروز ممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: به احتمال قریب به یقین غروب امروز هلال ماه رصد می شود که با این حساب فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

 


حجت الاسلام شربیانی با اشاره به این‌که امروز دو گروه از ستاد استهلال استان در ارتفاعات شهر تبریز و حاشیه این شهر به هنگام غروب آفتاب نسبت به رصد ماه تلاش خواهد کرد، افزود: احتمال این‌که فردا نخستین روز ماه رمضان باشد قطع به یقین است، با این حال گروه های استهلال در سراسر کشور فعالیت می کنند.

 


مسؤول ستاد استهلال آذربایجان شرقی با بیان این‌که گروه‌های اعزامی به محض مشاهده هلال ماه رمضان گزارش های خود را به تهران ارسال می کنند، گفت: جمعی از طلاب و دانشجویان استان نیز با حضور در رصدخانه مراغه، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین رصدخانه های جهان اسلام حضور خواهند یافت و ضمن آموزش رصدگری نسبت به رؤیت هلال ماه رمضان اقدام خواهند کرد.

 


وی افزود: ستاد‌های استهلال به صورت استانی عمل می‌کنند؛ این ستاد‌ها در هر استان دارای گروه‌هایی به عنوان زیر مجموعه خود هستند؛ فعالیت این گروه‌ها در ستاد استهلال استان رصد می‌شود. هر چند در استان‌های مختلف نیروهای ستاد استهلال از کمیت یکسانی برخوردار نیستند اما در کل کشور 150 گروه استهلال فعال هستند.

 


حجت الاسلام شربیانی تصریح کرد: گروه‌هایی که با ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری مرتبط هستند آموزش دیده‌اند و یا در سال‌های گذشته در کنار افراد آموزش دیده قرار داشته‌اند و به تجربه کافی رسیده‌اند؛ افراد بسیار شاخصی در بحث رؤیت در این گروه‌ها وجود دارند.

 


گفتنی است، بنابر اعلام کارشناسان رؤیت هلال ماه در غروب 29 شعبان سخت نخواهد بود و پنج شنبه به عنوان نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام خواهد شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات